c_300_250_16777215_10_images_603298.jpg

تركمن سسي:معمولا در وروری شهرها میدانی یا فلکه ای بنا مي شود كه هويت و فرهنگ مردمان آن شهر را به نمايش مي گذارد.
 

اصولا خیلی از شهروندان وقتی هوس مسافرت به شهرها و یا استانهای دیگر کشورمان ( اگه جیب مبارک اجازه بدهد) کردند، در بدو وروری شهری که وارد میشوند میدانی یا فلکه ای را مشاهده مي كنند.

این میدان ورودی در حقیقت شناسنامه و یا هویت آن شهر را نشان می دهد. حالا مسئولان شهري با شناخت فرهنگ شهر خود بنایی یا مجسمه ای برای شناساندن هویت شهر خود به معرض نمایش مسافران میگذارند.
 اما ورودی گنبدکاووس یعنی فلکه امام علی(ع) که طرح زیبا سازی آن به یکی از پیمانکاران داده شده (در مناقصه برنده شده) به نظر مي رسد بنایی که در حال احداث است کمترین سنخیتی با دستاوردهای گنبدكاووس که در کشور عزیزمان نمونه است ، دارد.
 اما آنچه که گنبد را از شهرها و استانهای دیگر متمایز می کند والیبال ، اسبدواني، صنایع دستی ترکمن است.گنبدكاووس عزیزمان در وحدت اقوام زبانزد عام و خاص می باشد.
 اما آنچه که در عکس مشاهده می کنید این بنا چه سنخیتی با فرهنگ غنی مردم گنبدكاووس دارد بر ما پوشیده است.
در کنار این میدان تابلوی پروژه نیز نصب نشده است تا پیمانکار ، مهندس ناظر ، تاریخ شروع و اتمام این پروژه مشخص شود. حتی کارکنان این شرکت پا را فراتر گذاشته اند و اتومبیلهای خود را داخل میدان پارك مي كنند.
 والا این گنبدكاووس صاحب دارد.

c_300_250_16777215_10_images_603299.jpg

    یا حق - شیرمحمد شیروانی

دیدگاه‌ها  

0 #1 محمد 1394-10-24 22:34
ظاهرا پیمانکار یکی از آقازاده های استان میباشد این شخص نیازی ب شناساندن پروژه ندارد.نگران نباشید در شورای بعدی این بنا تخریب خواهد شد.
نقل قول کردن
0 #2 ارتین 1394-10-26 09:17
واقعا راست گفتی!!
از ابتدای شروه پروژه این سوال ذهن بنده رو به خود مشغول کرد،خدا کنه طرح داخلی میدان واحیانا تندیس که برای ورودی شهر نصب میشود سنخیتی با شهر وفرهنگ بومی،.........داشته باشد.متاسفانه بعد از انتظارطولانی
این نماد کوزه مانند یک شبه اون وسط سبز شد.
بازهم ذهن ما رو بیشترمشغول کرد.
منظور از نمادکوزه مانند چیست؟

یا میخوا بگه :از کوزه همان تراود ،.........
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر