c_300_250_16777215_10_images_603323.jpg

ترکمن سسی:معاون رئیس جمهور ترکمنستان از برگزاری روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ترکمن سسی به نقل از خبرگزاری فارس در عشق‌آباد، «مایسا یازمحمدوا» معاون رئیس جمهور ترکمنستان در امور فرهنگی در جلسه هیئت وزیران این کشور که شب گذشته به سرپرستی «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان برگزار شد، از برگزاری روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در  عشق‌آباد در بهمن ماه سال جاری خبر داد.
روزنامه «ترکمنستان بیطرف» چاپ عشق‌آباد روز شنبه در گزارشی ضمن بیان این مطلب به نقل از این مقام عالی رتبه دولت ترکمنستان تصریح کرد: روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روزهای 2 الی 4 فوریه (13الی 15 بهمن) در اماکن مختلف فرهنگی و هنری عشق‌آباد پایتخت کشور ترکمنستان برگزار می‌شود.  
نمایشگاه فرهنگی و هنری و صنایع دستی ایران، هنرنمایی گروه‌های فرهنگی و هنری و فولکلور، نمایش فیلم سینمای ایرانی، اجرای کنسرت موسیقی مشترک گروه‌های سرود کودک و نوجوان ایرانی و ترکمن در تالار «عشق‏‌آباد» و «ترکمنستان» از جمله برنامه‌های مهم روزهای فرهنگی ایران در ترکمنستان، برنامه ریزی شده‌ است.  
معاون رئیس جمهور ترکمنستان همچنین تصریح کرد: برای هیئت  اعزامی ایرانی که قرار است به منظور برگزاری روزهای فرهنگی ایران به عشق‌آباد سفر کنند، برنامه‌های فرهنگی از جمله بازدید از موزه‌ها و اماکن دیدنی عشق‌آباد نیز تدارک دیده شده‌ است.
رئیس جمهور ترکمنستان بعد از استماع این گزارش بر اهمیت برگزاری روزهای فرهنگی ایران در عشق‌آباد در راستای تحکیم و گسترش روابط و همکاری‌های دوستانه میان 2 کشور و نیز بر برگزاری در سطح عالی این برنامه‌ها در عشق‌آباد تاکید کرد.

دیدگاه‌ها  

0 #1 شهروند 1394-10-27 07:08
خبر یک رسانه ها: تحریم ها برداشته شد.... بعد از 12 سال ،تحریم ها برداشته شد....... کاغذ پاره ای که روزگار مردم رو سیاه کرده بود دیشب لغو شد....... خدا پدر روجانی و هاشمی رفسنجانی را بیامرزد که به خواست مردم توجه کردند.
نقل قول کردن
-1 #2 یونس 1394-10-27 08:59
با توجه به اخباری که سایت شما در خصوص روابط ایران و ترکمنستان میذاره آدم گمان میکنه همه چی گل و بلبله . در حالی که این طور نیست
بنده از مسئولین بلند پایه ای که در رفت و آمد به دو کشور هستند تقاضا دارم نسبت به ایرانی هایی که ترکمن ها هم جزوشون هستند که در کشور ترکمنستان دچار حبس یا مشکل شدند فکر چاره کنند . آخر این همه روابط باید یک جایی به درد بخورد .
مسئولین شرایطی رو فراهم کنند تا تردد رانندگان و اتباع ایرانی تسهیل شده و این همه مورد آزار و اذیت قرار نگیرند .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر