c_300_250_16777215_10_images_2015_1949259.jpg

ترکمن سسی-ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه‌ای درباره اخذ رأی و شمارش آراء الکترونیک توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از تسنیم، ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه‌ای درباره اخذ رأی و شمارش آراء الکترونیک توضیحاتی ارائه کرد:

نظر به انتشار خبری در خروجی یکی از خبرگزاری‌ها با تیتر "شورای نگهبان با برگزاری انتخابات الکترونیکی مخالفت کرد" نکات ذیل از سوی ستاد انتخابات کشور جهت آگاهی عموم مردم شریف و اصحاب محترم رسانه منتشر می‌شود.

1. به‌استناد بند 7 ماده 9 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی (الحاقی 86.1.26)؛ وزارت کشور موظف است نسبت به نوین سازی شیوه‌های اخذ رأی و شمارش آراء به‌منظور دقت، سلامت و نظارت بهتر در اخذ رأی، شمارش آراء و اعلام نتایج و همین‌طور استانداردسازی صندوق‌های اخذ رأی در حدود اعتبارات مصوب و پس از تأیید شورای نگهبان اقدام نماید. در نتیجه در این زمینه با کمبود قانون روبه‌رو نیستیم.

2. با استفاده از ظرفیت‌های قانونی مذکور در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 14 حوزه انتخابیه، انتخابات کاملاً الکترونیکی برگزار شده که حدود 3.5 درصد انتخابات را شامل می‌شده و در این مرحله برابر برنامه‌ریزی انجام‌شده، این رقم حداقل به حدود 20 درصد و حداکثر یک‌سوم رأی‌گیری را شامل خواهد شد. به این منظور سخت‌افزار و نرم‌افزاری که با تأیید شورای محترم نگهبان، در سال 90 مورد استفاده قرار گرفته بود، بهینه‌سازی و ارتقاء داده شد و برای تأیید نهایی تقدیم شورای نگهبان شد.

3. در جلسه مشترک با شورای نگهبان مقرر شد سه مجموعه معتبر تخصصی (که براساس توافق وزارت کشور و شورای نگهبان انتخاب شده‌اند) آخرین بررسی‌های فنی را به‌منظور کنترل نهایی تجهیزات و نرم‌افزار انجام دهند و نظر خود را طی 10 روز اعلام نمایند که این 3 مرجع نظر خود را اعلام نمودند. از این مجموعه، 2 مرجع نظرات خود را به وزارت کشور ارائه و کل روند را کاملاً تأیید نموده‌اند و مرجع سوم هم نظر خود را به شورای نگهبان ارائه و با رفع اشکالات جزئی شرایط را برای اجرای قانون فوق با سخت‌افزار و نرم‌افزار تهیه شده، فراهم دانسته است.

در نتیجه مراتب به شورای محترم نگهبان منعکس گردید و از این شورا درخواست شد حوزه‌های انتخاباتی پیشنهادی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات کاملاً الکترونیک را بررسی و نظر خود را اعلام نمایند.

4. ضمناً آموزش در 15 استان کشور در حال اجرا و شرایط برای اجرا نمودن قانون ان‌شاءالله فراهم و اجرایی خواهد بود.

5. براساس مجموعه نکات فوق‌‌الذکر و با عنایت به اینکه سخت‌افزار قبلاً مورد تأیید شورای محترم نگهبان قرار گرفته، هم‌اکنون صندوق‌های اخذ رأی الکترونیک با اعتباری نزدیک به 100 میلیارد تومان در حال تولید انبوه است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر