c_300_250_16777215_10_images_00002142424.jpg

ترکمن سسی-پس از سالها انتشار شایعات و مطالبی مبنی بر جنگل خواری نماینده ولی فقیه در استان گلستان وی بالاخره به این شایعات به صورت مستدل پاسخ گفت.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از کاسپین، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار جمعی از جوانان شهرستانهای شرق استان گلستان در پاسخ به سوال یکی از جوانان از وی مبنی بر اینکه سالهاست پیرامون تصرف شما و افراد وابسته به شما در جنگل های لوه گالیکش مطرح است و سرمایه ملی در این شهرستان در معرض خطر جدی است اما شما همچنان سکوت کرده اید و چیزی نمی گویید بالاخره سکوت چند ده ساله خود را شکست.

وی خطاب به این جوان با لبخندی ملیح وی را دعوت به آرامش و نشستن بر صندلی خود کرد و سپس با اشاره به اینکه متاسفانه سالهاست افرادی بدون هیچ دلیل و سندی حرف هایی می زنند که معلوم نیست با چه هدفی بیان می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید ماجرا را از ابتدا تا به امروز بدانید افزود: در امور مراتع وجنگلداری طرح های قانونی وجود دارد که مطابق با آن گروهی پیمانکار با قبول اجرای طرحی مبنی بر باز زنده سازی و اصلاح بافت جنگل ها از سوی دولت تعداتی را نیز در قبال آن از جمله پرداخت عوارض و مالیات، سرمایه گذاری در بخش تولید و… انجام خواهند داد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه در ابتدای انقلاب گروهی پیمانکار از اصفهان با ورود به جنگل های گلستان ضمن اینکه به درستی طرح را اجرا نمیکردند و بیشتر به حذف درختان شبیه بود تا اصلاح بافت و باز زنده سازی خاطرنشان کرد: این گروه تعهدات خود را در قبال دولت نیز انجام نمی داد و سپس تصمیم بر این شد که این کار به شورایی واگذار شود که این شورا نیز پس از مدت کوتاهی نتوانست این کار را انجام دهد.

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر اینکه به همین دلیل شخصا نزد امام راحل رفته و از ایشان اجاه گرفتیم مسئولیت این کار را در گلستان برعهده گرفته و علاوه بر انجام تعهدات نسبت به دولت عوائد آن را صرف ساخت حوزه علمیه کنیم و ایشان نیز با استقبال از این امر با آن موافقت کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه در طی این سالها از عوائد این کار حتی یک ریال هم به جیب بنده و منسوبین به بنده نرفته است گفت: با بخشی از عوائد این طرح علاوه بر حوزه علمیه برادران و خواهران و امور فرهنگی چندین مدرسه در سرتاسر استان ساختیم و به مردم واگذار کردیم. نماینده ولی فقیه در استان گلستان از واگذار کردن این طرح به بخش خصوصی و افراد دیگر در حدود ۱۲ سال پیش افزود: با اینکه دورازه سال پیش ما این طرح را واگذار کرده و دیگر هیچ نقشی در آن نداریم اما برخی اصرار دارند شایعاتی را به ما منسوب کنند و افرادی که بیش از ۱۰ سال است این پروژه را تحویل گرفته اند برای توسعه و آبادانی استان از عوائد طرح هیچ کاری نکرده اند اما هیچ کس صدایش درنمی آید و مطلبی در رسانه ها نمی نویسد. آیت الله نورمفیدی با تاکید بر اینکه هر فعالیت اقتصادی منسو به بنده دارای سند رمی است و مسیر خرج کرد عوائد آن برای توسعه استان به صورت خیریه نیز مشخص است و حتی یک خشت آجری نیز به بنده نرسیده و نخواهد رسید.

به هر تقدیر این اظهارات که پس از سالها سکوت ایشان بیان شد نشان از دل پر ایشان از برخی گروهها و افراد بود که جوان شرق گلستانی بهانه ای شد تا بالاخره این سکوت شکسته و ایشان حرفهایشان را بزنند.

لازم به ذکر ست ایشان اعلام آمادگیکردند هر کس شک و شبهه ای در موارد اقتصادی ایشان دارد می تواند با حضور در دفتر ایشان اسناد را مشاهده و قضاوت کند.

دیدگاه‌ها  

+5 #1 کریم 1394-11-10 12:59
لطفا معلوم کنید در کدام منطقه یا روستای ترکمن نشین مدرسه ساختید و یا خیریه کردید و به کدام حوزه علمیه اهل سنت از عواید جنگل کمک مالی دادید
نقل قول کردن
+4 #2 طاهر 1394-11-11 22:30
حال میگوییم که فرمایشات حاج آقا صحیح که قطعاً هم همینطور است حال برگردیم به نفس عمل که استفاده کردن از عواید درختان جنگلی برای بنای مراکز علمی فرهنگی حوزوی و..... که به نظر بنده اصلاً صحیح نیست چون بودن درختان به شکل جنگل عوایداش به بشریت بیشتر از آن علمی است که قراره از آن مراکز مورد حمایت برسد که همان زندگی است که درختان به انسانها هدیه میدهند .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر