c_300_250_16777215_10_images_2015_1949259.jpg

ترکمن سسی-عضو حقوقدان شورای نگهبان از نامه وزارت کشور به این شورا مبنی‌ بر رفع عیوب صندوق‌های الکترونیک انتخابات و بررسی مجدد آن داد و گفت:‌ این نامه در سطح‌ کارشناسان شورای نگهبان در حال بررسی است که برای اعلام نظر نهایی منتظر نظر آن‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از تسنیم نجات‌الله ابراهیمیان عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به نامه وزارت کشور به این شورا برای بررسی مجدد انتخابات الکترونیک، گفت: وزارت کشور نامه‌‌ای را به شورای نگهبان پیرامون بررسی مجدد امکان برگزاری انتخابات الکترونیک را در این شورا ارسال و عنوان کرده که عیوب صندوق‌های برگزاری انتخابات الکترونیک را رفع کرده است.

وی افزود: نامه‌ای که به تازگی وزارت کشور برای بررسی مجدد امتخابات الکترونیک به شورای نگهبان ارسال کرده، در سطح کارشناسان این شورا در حال حاضر در دست بررسی است و ما منتظر اعلام نظر کارشناسان شورای نگهبان مبنی بر ادعای وزارت کشور پیرامون رفع عیوب صندوق‌های انتخابات الکترونیک هستیم.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با تأکید بر اینکه آخرین تصمیم شورای نگهبان پیرامون برگزاری انتخابات الکترونیک، همان تصمیم قبیل مبنی بر منتفی شدن برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک در انتخابات هفتم اسفندماه است، اظهارداشت: مسئله قانونی برای انتخابات الکترونیک هنوز حل نشده است؛ البته شاید دوستان در وزارت کشور بتوانند آن را حل کنند، هنوز چیزی مشخص نیست.

ابراهیمیان در ادامه با تأکید بر اینکه شورای نگهبان فعلا فرصتی برای هیچ کار دیگری غیر از بررسی پرونده صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس دهم ندارد، گفت: شورای نگهبان باید تا 8 یا 9 روز آینده کار بررسی صلاحیت داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را به پایان برساند، که در این بین حدود 5 هزار پرونده برای رسیدگی در دست ماست، بنابراین فعلا فرصتی برای رسیدگی به انتخابات الکترونیک نداریم. وی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع امکان برگزاری انتخابات الکترونیک احتمالا پس از پایان بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بررسی شود.

ابراهیمیان در گفت‌وگوی دیگری به خبرنگار خبرگزاری تسنیم در تشریح علل شورای نگهبان مبنی بر منتفی شدن انتخابات الکترونیکگفته بود، یکی از علل آن این است که با توجه به اینکه ما برای برگزاری انتخابات نیاز به قانون داریم و مجلس شورای اسلامی در آخرین لحظات بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، مواد مربوط به انتخابات الکترونیک را حذف کرد بنابراین قانونی که فضای الکترونیک با فضای سنتی را تطبیق دهد، وجود ندارد و نمی‌توان انتخابات را به‌صورت الکترونیک برگزار کرد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر