c_300_250_16777215_10_images_CYMERA_20160209_113802.jpg

ترکمن سسی- مرزبان دولت جمهوری اسلامی درمنطقه اترک از انجام لایروبی و کناره بندی رودخانه مرزی اترک با همکاری مشترک ایران و ترکمنستان خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم انجام شده قرار است، طرف ترکمنستانی طرح اجرایی را تهیه نماید.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا سرهنگ علی احمدزاده اظهار داشت: در بازدیدی که روز گذشته هیاتی از کارشناسان فنی ( افسران ژئو دز ) و امور آب دو کشور در منطقه اترک خاک ترکمنستان انجام شد، بر اجرای طرح لایروبی و کناره بندی رودخانه مرزی اترک توافق حاصل شد.

وی گفت: براساس این تفاهم مقرر شد، طرف ترکمنستانی پروفیل طولی و عرضی و حجم عملیات و همچنین وضعیت طرح نسبت به مسیر اصلی پروتکل درسیستم کراسفسکی ( فرمول محاسباتی) را در مدت هفت روز به طرف ایرانی ارائه دهد. سرهنگ احمد زاده اضافه کرد: پس از تحویل طرح توسط طرف ترکمنستانی، طرف ایرانی ظرف مدت 20 روز باید این طرح را بررسی و پاسخ لازم را به طرف ترکمنستانی بدهد.

وی، تهیه طرح ساختمان علائم مرزی آبی (پلتفرم و بدنه میله) به همراه برآورد هزینه ساخت توسط طرف ایرانی و تحویل به کشور ترکمنستان و انجام عملیات تعیین دقیق خط مرز دولتی از علائم مرزی را از دیگر تفاهم های انجام شده در نشست مشترک روز گذشته دو هیات اعلام کرد.

مرزبان دولت جمهوری اسلامی درمنطقه اترک، خاطرنشان کرد: صورتجلسه این ملاقات مهم دیپلماتیک به دو زبان فارسی و روسی تنظیم و بین دو طرف مبادله شد.

دیدگاه‌ها  

0 #1 یونس 1394-11-20 13:01
با سلام
بنده پیشنهاد میکنم به جای لایروبی و از این دست کارهای پیش پا افتاده ، دست به کارهای مهمتری بزنید
با توجه به این سطح روابط دو کشور که به این خوبیه چرا کسی به روش نمیاره که تعداد زیادی ایرانی که ترکمنهای ترکمن صحرا هم جزوشون هستن در حال حاضر در زندانهای ترکمنستان با مرگ دست و پنجه نرم میکنن آقای مسئول ، آقای سیاستمدار ، آقای نماینده مجلس یه کاری بکنید پس کی میخاید از نفوذتون استفاده کنید .
مثل این که مسئولین ما فقط بلدن نمایشگاه سنتی و اقتصادی بیهوده برگزار کنن .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر