c_300_250_16777215_10_images_CYMERA_20160209_132753.jpg

ترکمن سسی-در نهمین روز از ایام دهه مبارک فجر، بهره برداری از دبستان برکت مولوی روستای تکه لر شهرستان گنبدکاووس که از سوی بنیاد برکت احداث شده، با حضور مردم روستا و مسئولین شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا، این دبستان از محل اعتبارات بنیاد برکت ساخته شده و برای بهره برداری از آن 10 میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس روز سه شنبه در آیین بهره برداری از این دبستان گفت: مدرسه 10 کلاسه برکت مولوی تکه لر با 899 مترمربع زیربنا در یک طبقه احداث شده و علاوه بر امکانات آموزشی، مجهز به فضای آزمایشگاهی، کارگاهی و نمازخانه است.

طاهر قزلجه افزود: برای تکمیل این پروژه 54 مترمربع سرویس بهداشتی، دو هزار متربع محوطه سازی و 380 متر حصارکشی انجام شده است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین در سخنانی با تقدیر از مسئولان بنیاد برکت که در سراسر کشور برای محرومیت زدایی تلاش می کنند، گفت: عملیات اجرایی این دبستان پارسال آغاز شد و در مدت یک سال به بهره برداری رسید.

روستای تکه لر از توابع بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس، از روستاهای ترکمن نشین این شهرستان محسوب می شود و اجرای سرود و آهنگ های انقلابی توسط دانش آموزان این دبستان که ملبس به لباس های محلی بودند، از دیگر برنامه های بهره برداری از دبستان برکت در این روستا بود.

دبستان برکت مولوی روستای تکه لر، سومین پروژه آموزشی احداث شده در شهرستان گنبدکاووس از سوی بنیاد برکت است و پیش از این نیز این بنیاد با ساخت دو مدرسه در مقطع متوسطه اول و دوم، یاریگر آموزش و پرورش این شهرستان در تامین فضای مورد نیاز برای آموزش دانش آموزان شده بود.

بنیاد برکت در راستای اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در 20 آذر ماه سال 1386 توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تأسیس شد تا به عنوان یک مجموعه توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و عام المنفعه در مناطق محروم و کم تر توسعه یافته فعالیت نماید.

این بنیاد با مشارکت در راه اندازی و توسعه طرح های اقتصادی در بخش های مختلف اعم از صنعتی و کشاورزی و انجام طرح های عمرانی، زیربنایی و مدرسه سازی به دنبال تأثیر کلی بر توسعه اقتصادی مناطق محروم کشور، افزایش فرصت های شغلی، توسعه کارآفرینی، فقرزدایی و جلوگیری از مهاجرت نیروهای محلی به شهرهای بزرگ است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر