c_300_250_16777215_10_images_2015_1949259.jpg

ترکمن سسی- انتخابات 7 اسفند ماه کم کم به روزهای حساس خود نزدیک می شود و هر چه جلوتر می رویم شاهد گمانه زنی ها ، اقدامات و احیانا بداخلاقی هایی در حوزه های مختلف انتخابیه هستیم.

اما شاید هیچ حوزه انتخابیه ای در استان گلستان به اندازه غرب استان گلستان حساس نشده چرا که از چند هفته قبل شاهد اشفته بازار انتخاباتی و تحلیل های مختلفی در این زمینه هستیم.

حوزه ای که شامل چهار شهرستان کردکوی ، بندرترکمن ، بندرگز و گمیشان می باشد و بیش از 160 هزار نفر رای دهنده دارد که نصف به علاوه بیشتر آن را ترکمن ها تشکیل می دهند.

اما چند اتفاق مهم فعالیتهای انتخاباتی این حوزه انتخابیه را طی روزهای اخیر داغتر کرده است :

1 – مهمترین رویداد این حوزه رد صلاحیت دکتر محمد جواد نظری مهر بعد از 8 سال نمایندگی بود . حضور نظری مهر می توانست در این دوره هم به رای آوردن او ختم شود اما رد صلاحیت او بارقه های امید را در دیگر کاندیدا ها زنده کرد.

2 – بعد از رد صلاحیت نظری مهر همه نگاهها به نفر دوم دوره قبل یعنی رحمت الله جلالی رفت . جلالی که گفته می شد اگر در دروه قبلی با نظری مهر به دوره دوم می رفت می توانست او را شکست دهد اما در این دوره گویا اجماع مردمی بر روی وی شکل گرفته اما اجماع کاندیداها علیه وی می باشد.

3 – حضور دو مدیر صدا و سیمایی در این حوزه یعنی عبدالرضا ساور و حبیب مازندرانی که اولی رد صلاحیت و دومی تایید صلاحیت شده باعث ایجاد جبهه ای متحد علیه رحمت جلالی وسایر کاندیداهای حوزه کردکوی شده است.

4 – گفته شده بود که حبیب مازندرانی به توصیه حجت الاسلام شاعری امام جمعه کردکوی از تهران آمده و در این حوزه ثبت نام کرده است حال اینکه روز گذشته طی یک فایل صوتی که موجود است ، شاعری عنوان کرد به هیچ وجه به کاندیدایی خاص چنین توصیه ای نکرده است.

5 – اما عبدالجلال ایری و حاج گلدی کر این روزها فکر می کنند که روی زبانها بودن اسم شان به آنها کمک می کند و می توانند در نبود سایر کاندیداهای سرشناس ترکمن رای خوبی بیاورند اما گفته شده دکتر مهران شکیبایی و نازمحمد ولی پور این روزها زمزمه های حمایت از رامین نورقلی پور را در سر می پرورانند و احتمال دارد او را به عنوان نامزد نهایی معرفی کنند.

6 – گفته می شود یکی ازمدیران فعلی استان که مهندس است مشغول مهندسی انتخابات غرب استان به نفع کاندیدایی خاص غیر از رحمت جلالی است و به هر نحوی سعی می کند که در این دروه رحمت جلالی رای نیاورد . او حتی در این راه با یکی از کاندیداهای ترکمن نیز دیدارهایی داشته است.

7 – شهرهای بندرگز و گمیشان در این حزوه همچنان ساکت و آرام هستند و فعلا در معادلات این حوزه انتخابیه شنونده و بیننده هستند و باید دید تا 7 اسفندماه چه اتفاقاتی روی خواهد داد./سلام گلستان

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر