c_300_250_16777215_10_images_2015_1949259.jpg

ترکمن سسی-با عدم کناره گیری برخی کاندیداهای اصولگرا و خواست آنها برای کنار رفتن نماینده فعلی سلیمان عباسی بر سر دوراهی قرار گرفت است.

به گزاش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از کاسپین، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گنبدکاووس و بخش اینچه برون با پیچیدگی های بسیاری روبه رو شده است که فهم دقیق اتفاقات دوره قبل و تحلیل درست آن می تواند در اتخاذ تصمیم برای فعالان سیاسی این شهرستان و کاندیداها موثر باشد.

در دوره نهم مجلس ترکمن ها که پس از راهیابی چندین دوره متوالی به مجلس از حضور خود در بهارستان مطمئن بودند با حجم بالایی از کاندیداها وارد میدان شدند و اجماع را لازم ندانسته و با تعدد کاندیدا به نوعی رای خود را شکستند تا پس از سالها بالاخره قومیت های غیر ترکمن ب اجما بر روی سلیمان عباسی کاندیدای خود را راهی مجلس شورای اسلامی کنند.

و این اتفاق با اجماع سیستانیها، شاهرودیها، کردها، خراسانی ها و سایر اقوام بر روی عباسی و کنار رفتن کاندیداهای این اقوام به نفع عباسی رخ داد و عباسی با حضوری ۴ ساله در مجلس عملکرد نسبتا مطلوبی نسبت به نمایندگان گذشته را به نمایش گذاشت.

اما در دوره اخیر با توجه به اینکه ترکمن ها از مدتها قبل با تشکیل جلسه ریش سفیدان یا همان یاشولی ها در پی اجماع بر روی گزینه واحدی هستند بدون شک قومیت های غیر ترکمن که اغلب کاندیداهایی اصولگرا دارند در صورتی می توانند به نماینده ای در مجلس داشته باشند که بر روی یک گزینه به اجماع برسند.

در این میان نبی الله آخوندی، فرهاد شیبک، علی اکبر ابوذری و فرید عابدی تا این لحظه حاضر نشده اند در این دوره به نفع سلیمان عباسی نماینده فعلی کنار بروند و اعلام کرده اند نوبت عباسی است که این بار به نفع اصولگرایان و و اقوام دیگر کنار برود.

اما عباسی که معتقد است طرخ های نیمه تمامی دارد و تازه با گردنه های سخت مجلس آشنا شده است حاضر نیست به نفع بقیه کنار برود هرچند اگر این کار را بکند در اوج و محبوبیت کنار رفته و برای همیشه چهره ای موفق و مردمی خواهند ماند.

اما به هر روی اگر تمام کاندیداهای غیر ترکمن نخواهند با از خود گذشتگی بر روی یک کاندیدای واحد اجماع کنند باید چهارسال در حسرت حضور در خانه ملت باشند.

حال باید دید عباسی یا ائتلاف چهارنفره سایر کاندیداها کدام یک حاضر خواهند شد با ازخودگذشتگی میدان را برای موفقیت هم تیمی خود خالی کنند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر