c_300_250_16777215_10_images_2015_CYMERA_20151231_200500.jpg

ترکمن سسی- هفته سی‌ام مسابقات کورس اسب‌دوانی پاییزه گنبدکاووس در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از مهر، در هفته سی‌ام این رقابت‌ها عصر جمعه ۷۱ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبردداخلی در هشت دور هزار و هزار و ۲۰۰ متری به رقابت پرداختند که در پایان یک میلیارد و ۲۳۸ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های هشت‌گانه اهدا شد تا رکورد مجموع جوایز نقدی در یک هفته در تاریخ این رقابت‌ها شکسته شود.

در دور اول اسب‌های ترکمن دو ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که کمال دالیجه عطا با اسب هلاکو سنجر زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و یاسر جرجانی با اسب الدوز معظمی و بنیامین جرجانی با اسب سایلان ینقاق به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون سه تا پنج ساله و صفر تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر بود که کمال دالیجه عطا با اسب میس چارمر عنوان اول را به دست آورد و بنیامین جرجانی با اسب فرام و امان محمد قلرعطا با اسب بولت به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های تروبردداخلی دو ساله و هشت تا ۲۰ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که کمال دالیجه عطا با اسب پریمون موفق به کسب مقام اول شد و نادر صالح پور با اسب ایلوسیو و جواد آچاک با اسب ژورا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون دو ساله و ۱۶ تا ۲۶ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر شکل گرفت که آرمین آق آتابای با اسب شاهان زودتر از سایرین از خط پایان عبور کرد و بنیامین جرجانی با اسب خوش تیپ و کمال دالیجه عطا با اسب النترا به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه تا هفت ساله با امتیاز هندیکاپ به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که ستار مهرانی با اسب آتیک نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و کمال دالیجه عطا با اسب گل مژگان و عیدمحمد غراوی با اسب بای بای نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

اسب‌های تروبردداخلی سه ساله با امتیاز هندیکاپ برگزار کننده رقابت دور ششم با عنوان جام تولیدکنندگان اسب تروبرد به مسافت هزار و ۲۰۰ متر بودند که بنیامین جرجانی با اسب کاررا مقام اول را کسب کرد و عیدمحمد غراوی با اسب اوهایو و نادر صالح پور با اسب کاواکاکووا به ترتیب عنوان‌های دوم و سوم را به دست آوردند و آرمین آق آتابای با اسب فینیش لاین مقام چهارم را کسب کرد. در این دور به اسب‌های اول تا چهارم به ترتیب ۴۲ میلیون، ۲۰ میلیون، ۸ میلیون و ۴ میلیون تومان جایزه نقدی اهدا شد که گروهی از تولیدکنندگان اسب تروبرد این جوایز را تامین کردند.

در دور هفتم اسب‌های دوخون دو ساله و هشت تا ۲۰ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که بنیامین جرجانی با اسب بروسا زودتر از سایرین به مقصد رسید و کمال دالیجه عطا با اسب الونیکس و مهرداد خوجملی با اسب دازلار به ترتیب نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور هشتم و پایانی اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و هشت تا ۲۲ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که عیدمحمد غراوی با اسب آتیس نفر اول از خط پایان گذشت و امین محمدی با اسب پازن لرستان و ستار مهرانی با اسب تامیلا به ترتیب دوم و سوم شدند.

گفتنی است؛ در هفته سی‌ام این رقابت‌ها کمال دالیجه عطا با کسب سه مقام نخست، دو مقام دوم و یک مقام سوم بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت و بنیامین جرجانی با کسب دو مقام نخست، دو مقام دوم و یک مقام سوم در رده بعدی ایستاد، همچنین عیدمحمد غراوی یک مقام اول، یک مقام دوم و یک مقام سوم کسب کرد، ستار مهرانی یک مقام نخست و یک مقام سوم به دست آورد و آرمین آق آتابای موفق به کسب یک مقام اول شد.

هفته سی و یکم رقابت‌های اسب‌دوانی کورس پاییزه گنبدکاووس، پنج‌شنبه ۲۹ بهمن برگزار می‌شود و این رقابت‌ها جمعه ۳۰ بهمن با برگزاری هفته قهرمانی پایان خواهد یافت.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر