c_300_250_16777215_10_images_2015_139401291055503275118244.jpg

ترکمن سسی-رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های گمیشان و بندرترکمن واقع در استان گلستان گفت: 6شکارچی غیرمجاز به همراه ده قطعه پرنده آبزی و چهار قبضه انواع سلاح شکاری در تالاب گمیشان دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا علی بیانی اظهار کرد: محیط بانان یگان حفاظت طی دو مأموریت در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع تالاب بین المللی گمیشان شکارچیان غیرمجاز را دستگیر و این سلاح های شکاری تک لول و دو لول را کشف کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های گمیشان و بندرترکمن واقع در کرانه شرقی دریای خزر افزود: تعداد 10قطعه انواع پرندگان آبزی کشف شده تنجه، مرغابی کله سبز و آبچیلک هستند.

به گفته وی همچنین محیطبانان گمیشان در یک ماموریت شبانه تعداد 6 رشته دام هوایی بطول 600 متر را از پهنه آبی تالاب گمیشان جمع آوری کردند.

بیانی اضافه کرد که یک فروند قایق چوبی در حال ساخت و یکدستگاه موتور سیکلت نیز از متخلفان کشف و ضبط و شکارچیان غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شدند. همه ساله و همزمان با مهاجرت پرندگان به منابع آبی در استان گلستان تعدادی از سودجویان و متخلفان مبادرت به شکار پرندگان می کنند.

تالاب بین المللی گمیشان یک زیستگاه منحصر به فرد با وسعت بیش از 20 هزار هکتار است که 14 هزار هکتار آن جزء مناطق شکار و صید و تیراندازی ممنوع سازمان حفاظت محیط زیست می باشد.

گمیشان یک تالاب ساحلی محسوب می شود و طیف گسترده ای از گونه های مختلف پرندگان همچون مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله به آن مهاجرت می کنند.

همچنین تعداد گونه های موجود که برای زمستان گذرانی یا زادآوری در تالاب هستند حدود 110 گونه برآورد می شود. شهرستان گمیشان با افزون بر 67 هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گلستان واقع است.

دیدگاه‌ها  

0 #1 ترکمن صحرا 1394-11-26 11:12
چرا متخلف؟؟؟

در اینکه باید از محیط زیست و ذخایر زیست محیطی حفاظت و حراست شود شکی نیست و لازم و بجاست که از همه زحمت کشان در این عرصه تشکر گردد ولی باید قدری به چرایی و علت این تخلف نیز توجه گردد.و اصحاب رسانه در کنار انتشار این مطالب به چرایی آن که غوغا و بیداد بیکاری جوانان گمیشانی است باید اشاره نمایند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر