c_300_250_16777215_10_images_603526.jpgترکمن سسی: درپی رای‌گیری و انتخابات یاش‌اولی‌های گنبد، عیدقلی گنبدی فعال گنبدی یادداشتی انتقادی به شیوه‌ی عملکرد یاشولی‌ها در پاسخ مطلب "آغزی بیرلیک گنگشی... "درسایت تورکمن نیوزمنتشرنموده است.

باسلام و خسته نباشید
 خدمت برادر بزرگوار درمورد مطلب شما می خواستم چند سطری را دلسوزانه به عنوان برادر کوچک جهت روشن شدن حقایق عنوان نمایم.
1- انتخاب یاشولی‌ها می‌خواست از سر اخلاص و امانتداری باشد اما به چند دلیل کامل نگردید و راه خود را در آخرین روزها و دقایق پایانی تغییرمسیر داد.
2- در کانون یاشولی‌های گنبدآقای حاج نیازی که اعضای محترم تعیین‌کننده معیار کاندیدای اصلح رادر میان یاش‌اولی‌ها 4 نفر اعلام کرده و از آن‌ها نام بردند. بنابراین اعلام اسامی 600 نفر نهایی یکی از ضروریات و اصل‌های شفاف‌سازی است چرا که در قبل سخنگویان یاشولی‌ها اعلام کرده بودند اسامی آن‌ها بزودی اعلام می‌شود.
3- در سالن بابایی 600 نفر حضور نداشته است.
4– برخی‌ها نیز این حرکت یاشولی‌های گنبد را یک حرکت دینی عنوان کرده‌اند در صورتی که عنوان کردن چنین لقبی مسئولیت فراوان داشته و شرایط آن خیلی ریز و سخت می‌گردد.
5 – آیا یاشولی‌های محترم می‌توانند تعهد بدهند که تمامی 527 نفر رای دهندگان از جنس خود یاشولی‌ها بوده است. برای اثبات عکس آن موضوع ردیف 6 را به دقت در ذیل مطالعه نمایید.
6 – نمونه‌ی کوچکی برای اثبات موضوع بالا افرادی بودند که درآخرین لحظات رای گیری با هدایت برخی یاشولی نماها به همراه یارانشان در دسته‌های هشت الی ده نفره با توجه به این که قبلا حتی یک بار نیز در جلسات یاشولی‌ها در شهر و روستا شرکت نکرده بودند وارد سالن بابایی شده و در رای گیری شرکت نمودند که ما این افراد را به اسم و محل سکونت می‌شناسیم و کاری هم نداریم به چه کسی رای داده‌اند.
7 – آقایان یاشولی‌های متعهد و عزیز اگر خدا و رسول خدا را در نظر گرفته و کمی اندیشه نموده و تحقیق نمایید قطعا به نتایج قابل تاملی دست خواهید یافت.
8 – اولین راه ساده تحقق یافتن برای درستی موضوع فوق بررسی فیلم به هنگام رای‌گیری و مقایسه آن با اسامی افرادی که قبلا به عنوان یاشولی‌های شهری و روستایی مشخص شده‌اند می‌باشند.
9 – با توجه به این که انجام چنین کارهای خلاف برای ما با دلایل و اسناد و شناخت از افراد فوق دقیقه نودی‌ها و هادیان آنان از داخل یاشولی‌ها کاملا مشخص است بدین سبب این حرکت را قاطعانه می‌گوییم یک حرکت نهایی نیست.
10 – می‌خواهم عنوان نمایم که کاندیداهای ترکمن گنبد به دلایل  گوناگون از جمله موارد بالا تمکین نکردند. و گفتنی‌ها نیز فراوان دارند که در تداوم تبلیغات انتخاباتی از طریق خودشان مطرح خواهد شد.
11 – در پی رای‌گیری چنینی نه تنها کاندیداها کنار نرفتند بلکه رقابت انتخاباتی آنان تشدید نیز یافت.
12 – می‌خواهم عنوان نمایم که در این دوره یاشولی‌گری و ریشّّّ سفیدی و تمکین را از سیستانی‌ها و کمی نیز از ترکمن‌های آق‌قلا بیاموزیم. هرچند که ریشه‌ی آموزش آن‌ها از یاشولی‌های دوره‌ی اول و چهارم شورای شهر گنبدکاووس بوده است.
در پایان گفتنی است با این شیوه‌ی عملکرد یاشولی‌ها و اعتراض کاندیداهای مدعی و تشدید گرفتن رقابت‌ها با شکل‌های گوناگون و عدم ائتلاف در بین سه کاندیدای مطرح ممکن است هیچ یک از کاندیدا‌های ترکمن یک چهارم آرا را کسب نکرده و بعید نیست انتخابات به دور دوم کشیده شود و از طرفی نیز امکان دارد نتیجه انتخابات این دوره نیز همانند چهار سال قبل ظهور گردد.
با احترام و آرزوی توفیق و برگزاری انتخاباتی سالم با شرکت حداکثری در 7 اسفند 1394 درپای صندوق‌های رای./سایت تورکمن نیوز
عیدقلی گنبدی چهارم اسفند ماه نود و چهار

دیدگاه‌ها  

0 #1 محمد بازیار 1394-12-06 00:09
سوالی ذهنم را به خود مشغول کرده! آیا رسم یاش اولی بودن در عصر کامپیوتر واینترنت که همه تحصیلات دانشگاهی دارند بحث یاش اولی معنی دارد؟ آیا یاش اولی مربوط به دوران قدیم نیست؟ در حال حاضر تمکین کردن از یاش اولی ها,قدرت تصمیم گیری مردم را به چالش نمی کشد؟؟
نقل قول کردن
0 #2 عبدالمجید نیک قوجق 1394-12-06 00:21
آفرین بر شما مرد تورکمن
نقل قول کردن
0 #3 حمید 1394-12-06 00:49
احسنت بر شما که که حرف دل مردم را زدید. این دوستان فکر میکنند مردم متوجه نیستند... همه مردم میدانند چه خبر است فقط و فقط داریم بین شرایط بد و بدتر انتخاب میکنیم. البته از عواقب قدرت گرفتن باند یاشولی نماها و استبداد و فساد پشت آن نیز به همان اندازه میترسیم.
نقل قول کردن
0 #4 دوست 1394-12-06 12:03
با این مطالبی که من تو سایت شما در مورد انتخابات گنبد خوندم، ...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر