c_300_250_16777215_10_images_61345.jpg
استاندار گلستان با تأکید بر ضرورت جذب کامل بودجه عمرانی سال 94 از سوی مدیران اجرایی این استان گفت: در صورت جذب نشدن بهنگام بودجه، مدیران و کارشناسان خاطی بازخواست خواهند شد.

به گزارش ترکمن سسی به نقل از ایرنا حسن صادقلو عصر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی گلستان اظهار کرد: جذب نشدن کامل بودجه های عمرانی سبب ضایع شدن حقوق مردم خواهد شد که گناهی نابخشودنی است.

وی با بیان این که برخی اندام های مدیریتی گلستان در جذب اعتبارات ضعیف عمل می کنند و این یک واقعیتی تلخ است، افزود: انتظار از مدیران دستگاه ها و کارشناسان آنان، علاوه بر جذب کامل اعتبارات بودجه ای، استفاده از ردیف های متمرکز و متفرقه بودجه است که مبالغ قابل توجهی در آن گنجانده شده است.

صادقلو، یکی از ملاک های ارزیابی مدیران را جذب اعتبارات عمرانی گنجانده شده در بودجه 94 و نیز ردیف های متفرقه آن دانست و اضافه کرد: مدیران دستگاه های اجرایی برای موفقیت در این زمینه باید ضمن افزایش قدرت چانه زنی خود در سطح ملی، از ظرفیت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز استفاده کنند.

استاندار گلستان همچنین با گله مندی از نگاه تنگ نظرانه برخی مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی استان در جذب سرمایه گذاران گفت: در حالی که دولت تمام تلاش خود را برای رفع موانع تولید و سرمایه گذاری انجام می دهد، برخی مدیران و کارشناسان به ایست سرمایه گذاری کمک می کنند.

صادقلو افزود: سرمایه گذار کلید توسعه پایدار، رونق تولید و ایجاد اشتغال است که امروز از دغدغه های اصلی مردم و مسوولان می باشد و همه باید تلاش کنند زمینه حضور آنان حتی با برد مطلق در این استان فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به برخی محدودیت های منابع مالی دولت و وضعیت بودجه سال 94 اضافه کرد: در چنین شرایطی همه باید در جهت صرفه جویی هزینه ها گام بردارند زیرا 80 درصد بودجه کشور هزینه ای و تنها 20 درصد آن عمرانی است.

صادقلو با بیان این که اکنون یک هزار پروژه عمرانی نیمه تمام با نیاز اعتباری 20 هزار میلیارد ریال از دولت گذشته به عنوان یک واقعیت تلخ در گلستان باقی مانده است، تصریح کرد: برخی عوامل و شرایط بر این پروژه ها حاکم شده که انجام آن نه تنها هیچ تغییر و تحولی در گلستان ایجاد نمی کند بلکه هیچ احساس خدمتی از سوی مسوولان در مردم ایجاد نمی کند.

استاندار گلستان یادآور شد: با این حال دولت یازدهم از زمان روی کار آمدن خود را مکلف به تکمیل پروژه های نیمه تمام اولویت دار کرده و تلاش می کند پروژه های جدید تعریف نکند.

صادقلو با اشاره به فرهنگ حاکم بر نظام بودجه ای کشور طی دولت گذشته ابراز امیدواری کرد که با احیای مجدد سازمان مدیریت و برنامه ریزی، این سازمان به جای توزیع عادی اعتبارات به رشد کیفی شاخص ها کمک کند.

در این جلسه که دو تن از نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار، فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند، بودجه سال 94 استان به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

استان گلستان به مرکزیت گرگان افزون بر یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد.

 

دیدگاه‌ها  

0 #1 محمد 1394-05-04 09:43
معمولا پايان تير ماه آخرين مهلت بستن حساب هاي عمراني در دستگاه هاي اجرايي است!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر