c_300_250_16777215_10_images_151e7b41-18eb-49e8-8917-81fb8b6d9dda.jpg

ترکمن سسی-مقامات ترکمنستان به بهانه ساخت خانه جدید، مسجدی که سال ۱۹۹۳ میلادی در این کشور ساخته شده است، تخریب کردند.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از کاسپین، مقامات شهر عشق آباد پایتخت ترکمنستان به تخریب مسجدی به نام «مسجدالاقصی» اقدام کردند.

این مسجد، هفتمین مسجدی است که مقامات ترکمنستان به خاطر ساخت ساختمان جدید تخریب می کنند.

مقامات ترکمنستان مدعی شده اند که ساخت مسجد بدون مجوز و موافقت مقامات صورت گرفته است. این درحالی است که این مسجد سال ۱۹۹۳ میلادی با جمع آوری و کمک مسلمانان ساخته شده است و برای ۱۰۰ نفر ظرفیت دارد.

تخریب مسجد به صورت خیلی نامناسبی انجام گرفت و همین امر خشم مسلمانان را در پی داشت. مسلمانان پیش از تخریب خیلی تلاش کردند تا جلوی این اقدام را بگیرند که موفق نشدند.

در سال ‌های اخیر در راستای طرح زیباسازی شهر عشق آباد، هفت مسجد از ۱۴ مسجد موجود در این شهر تخریب شده است.

به دلیل تخریب مساجد این شهر، شهروندان مجبور هستند که نماز‌های جمعه و اعیاد خود را تنها در مسجد «ارطغرل غازی» اقامه کنند، در حالی که با توجه به تعداد زیاد نمازگزاران، این مسجد ظرفیت همه آنان را ندارد. تاکنون به جای هیچ یک از مساجدی که در ترکمنستان تخریب شده، مسجد دیگری ساخته نشده است.

ورود اسلام به اين سرزمين به اواسط قرن هفتم هجرى باز  می ‌گردد و به اين ترتیب اسلام به تدريج به دين اکثر مردم این کشور تبديل شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر