c_300_250_16777215_10_images_0c78126e-feda-402c-b6ac-738ffd47daf1.jpg

ترکمن سسی-مطبوعات دارای عرف و قوانین خاص خویش است که این قوانین و عرف ها بوسیله اصحاب رسانه تدوین می شود.


یکی از اصولی ترین و ابتدایی ترین این عرف ها و قوانین،قانون کپی کردن است،در صورتی که منبع یک مطلب در سایت یا رسانه ای بدون درج منتشر شود از آن به عنوان سرقت رسانه ای تعبیر می شود.

امروز یکی از سایت های محلی ترکمن صحرا در اقدامی غیرحرفه ای اقدام به نشر خبر سایت ترکمن سسی با عنوان (حمایت قاطع یغمور قلی زاده از شهرام غراوی) بدون ذکر منبع نمود.

این امر در حالی رخ می دهد که این سایت مدعی چندین بار بر علیه سایت ترکمن سسی موضع گیری کرده بود و حال چگونه خبر سایت ترکمن سسی بدون نقل منبع در این رسانه منتشر می شود؟در حالیکه سایت ترکمن سسی همواره مشمول لطایف الحیل گردانندگان این رسانه بوده است.

از سویی گویا مدیرمسئول این سایت حافظه ی خوبی ندارد چرا که خود در چند مطلب به اصل امانت داری در رسانه تاکید کرده بود،این رسانه در خبری با عنوان عدم امانت داری نشریه اقتصاد گلستان که در هفتم اسفند نودوچهار منتشر شد اینگونه نوشت:اخلاق رسانه ای و امانتداری و صداقت حکم می کرد که منابع  آثار درج  شود.
در مطلبی دیگر تحت عنوان از ترکمن استیودنتس تا گلستان ما که در بهمن ماه نود و دو منتشر شد،نوشت:برخی از سایت ها در عین ناباوری امانتداری را رعایت نکرده و بدون ذکر منبع تصویر را در خروجی خود گذاشتند که از این دوستان هم گلایه داریم و می خواهیم که منبع را ذکر کنند و صداقت و امانتداری خود را نشان دهند.

مدیریت محترم این رسانه محلی چگونه سخنان خویش را زیر پا می گذارد؟اینگونه رفتارهای غیر حرفه ای در رسانه و زیر پا گذاشتن سخنی که به صراحت در سایت مذکور زده می شود جای بسی سوال دارد.
حال باید نظاره گر بمانیم مدیریت این رسانه اصل امانت داری را رعایت می کند یا به سرقت خبری خویش ادامه می دهد؟

دیدگاه‌ها  

0 #1 شهروند 1395-02-08 23:32
حمایت مردم بندرترکمن از نورقلی پور و حمایت مردم کردکوی از رحمت جلالی در روز آخر چشمگیر بود..... یک انتخابات داغ در حوزه غرب استان را شاهد خواهیم بود.
نقل قول کردن
0 #2 محمود 1395-02-09 16:38
سایت ا-----ز دست ش---ن رو از پشت بسته
الانم که سرقت خبر!!!!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر