c_300_250_16777215_10_images_60648.jpg
تركمن سسي - رییس گروه حفاظت و مهندسی رودخانه ها و سواحل گلستان از اجرای دو پروژه دیواره سازی بر روی رودخانه ساری سو در کلاله و مراوه تپه خبر داد و گفت: این اقدام درجهت جلوگیری و کاهش خسارت سیل انجام می شود.

شجاع شفیعی روز دوشنبه به ایرنا اعلام کرد که عملیات دیواره سازی رودخانه ساری سو در بالادست روستای عرب قره حاجی با حدود 730 میلیون ریال اعتبار از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و همچنان در حال اجرا می باشد.
وی افزود: این دیواره سازی با هدف جلوگیری از خسارت سیل، کاهش آسیب به مناطق مسکونی و زیربنایی و اصلاح مسیر رودخانه به طول 40 متر و به ارتفاع 5 متر انجام می شود.
شفیعی دیواره سازی و اصلاح مسیر رودخانه ساری سو در داخل روستای عرب قره حاجی رااز دیگر پروژه های دیواره سازی سال جاری این بخش نام برد و گفت: این دیواره سازی نیز با هدف کاهش خسارت سیل به مناطق مسکونی و جاده و همچنین اراضی کشاورزی در حال اجرا است.
به گفته وی برآورد اعتباری این پروژه حدود 700میلیون ریال می باشد و خاکبرداری و اصلاح مسیر به طول 100 متر، دیواره سازی سنگ و ملات به طول 70 متر و ارتفاع سه متر در حال انجام است.
رییس گروه حفاظت و مهندسی رودخانه ها و سواحل گلستان اعتبار این دو طرح را از محل اعتبارات حوادثی ماده (10 و 12) عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه نیز طی چهار ماه به پایان خواهد رسید.
از سوی دیگر رییس اداره منابع آب کلاله و مراوه تپه از اجرای عملیات تثبیت بستر و ساماندهی رودخانه ساری سو در شهرستان کلاله خبر داد.
حسین ثابتی گفت: عملیات تثبیت بستر و ساماندهی رودخانه ساری سو در بالادست روستای عرب قره حاجی از اردیبهشت ماه سال جاری در حال اجرا است.
وی افزود: رودخانه ساری سو به دلیل سیل های گذشته تغییر مسیر داده است و مسیر جدید برای حفظ وضعیت موجود رودخانه و جلوگیری از فرسایش نیازمند ساماندهی و تثبیت بستر است.
ثابتی تصریح کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر 530 میلیون ریال ظرف مدت یک ماه اجرایی می شود و از محل اعتبارات حوادثی تامین اعتبار می شود.
براساس اعلام آب منطقه ای گلستان هدف از اجرای این طرح، تثبیت بستر و جلوگیری از فرسایش کف بستر رودخانه بوده و در این راستا احداث دو کف بند در مجموع به طول 50 متر و ارتفاع2 متر مد نظر است که هم اینک پیمانکار مشغول انجام آن می باشد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر