c_300_250_16777215_10_images_948_371_orig.jpg

ترکمن سسی-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: تسریع در احداث پایانه صادراتی صنابع دستی و فرش استان گلستان از اولویت‌های امسال صادرات غیرنفتی استان است.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از تسنیم،حسینقلی قوانلو یکشنبه شب در جلسه کارگروه توسعه وصادرات غیرنفتی و حمایت از سرمایه‌گذاری استان اظهار داشت: یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی تولیدات صادرات‌محور است و در این راستا پایانه صادراتی صنایع‌دستی و فرش در گلستان راه‌اندازی می‌شود.

 

وی افزود: یکی از برنامه‌های صادرات در سال 95 افزایش صادرات غیرنفتی استان گلستان از 300 میلیون دلار به 409 میلیون دلار است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: برای دستیابی به این برنامه کمیته‌های پایش صادرات مرغ و رب گوجه‌فرنگی را در استان تشکیل دادیم و نتایج را در این کارگروه بررسی می‌کنیم.

 

قوانلو افزود: ما برنامه حمایت از صادرات را در استان گلستان داریم و اولویت ما هم با تولیدات صادرات‌محور است و در این بخش مشوق‌های صادراتی را درنظر گرفته‌ایم مانند تسهیلات یارانه‌دار 16 درصدی برای بخش صنعت و تسهیلات 14 درصد در بخش کشاورزی است.

 

وی گفت: همچنین تمام صادر‌کنندگان می‌توانند از یارانه 6 درصد استفاده کنند و علاوه بر آن صادرکنندگانی که در سال 95 نسبت به سال 94 رشد صادراتی حداقل یک میلیون دلار را داشته باشند می‌توانند معادل 1.5 تا 3 درصد به صورت مشوق یارانه صادرات کالاهای خود را دریافت کنند.

 

قوانلو اظهار کرد: همچنین به افرادی که بخواهند در نمایشگاه کشورهای هدف شرکت کنند، 6 میلیون تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود و همچنین در صورت اجاره انبار، هزینه اجاره در کشور هدف به مدت یک‌سال پرداخت می‌شود.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گلستان گفت: در بخش خطوط هوایی هم کمک تسهیلاتی دولت انجام می‌دهد.

 

وی ارائه برنامه‌های اجرایی، استفاده از مشوق‌های صادراتی، تسریع در احداث پایانه صادراتی صنایع دستی و فرش در اینجه‌برون، کشیدن خط ریلی عریض در مرز راه‌آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان برای حمل واگن‌های یخچال‌دار حتی به مقدار 500 متر در داخل کشورمان، برنامه جهاد کشاورزی برای توسعه صادرات را از مصوبات مهم این کارگروه اعلام کرد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر