c_300_250_16777215_10_images_102102.jpg

ترکمن سسی-رییس دپارتمان ورزش های سنتی محلی فدراسیون ورزش های روستایی از کسب چهار مدال برنز توسط اعضای تیم ملی گورش در مسابقات قهرمانی آسیا خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا،محمد رسول کلهر افزود: تیم ملی گورش جمهوری اسلامی ایران با هدایت آدینه جوان مردان و با شاکله بازیکنان گلستانی در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور ترکمنستان شرکت کرده بود و در پایان روز نخست موفق به کسب این تعداد مدال شد.

وی ادامه داد: تیم هشت نفره جمهوری اسلامی ایران بطور کامل و با دارابودن نماینده در تمامی اوزان به عشق آباد سفر کرده است.

کلهر ادامه داد: مسابقات کشتی سنتی گورش و کشتی کمربندی قهرمانی مردان و زنان آسیا در در محل سالن ورزش‌های رزمی عشق‌آباد با حضور 300 ورزشکار از 14 کشور درحال برگزاری بوده و تا دهم تیر ادامه دارد.

تاکنون ورزشکاران ترکمنستانی با کسب 25 مدال شامل 12 مدال طلا،10 مدال نقره و 3 مدال برنز در صدر جدول مسابقات قرار دارند.

ورزشکاران ایرانی در اولین روز مسابقات مقام پنجم را دارند.

عبدالله یاسینی در وزن 57 کیلوگرم، ایوب بگنج نژاد در وزن 68 کیلوگرم ،امیر چادرنشین در وزن 82 کیلوگرم و عبدالکریم قوچوق در وزن 90 کیلوگرم اعضای مدال آور تیم ملی ایران در روز نخست بودند.

غلامرضا جعفری رییس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی و مهدی مستجاب الدعوه دبیر فدراسیون به دعوت رسمی کشور میزبان در این مسابقات حاضر و رقابت ها را از نزدیک پیگیری می کنند.

تیم جمهوری اسلامی ایران در قسمت بانوان نماینده ای ندارد.

رییس دپارتمان ورزش های سنتی و بازی های بومی محلی فدراسیون ورزش های روستایی ادامه داد: کشتی سنتی گورش یکی از ورزش‌های سنتی ترکمن‌های گلستان بوده و قرار است در مسابقات قهرمانی رشته‌های رزمی در سطح آسیا برای اولین بار برگزار شود.

حدود 25 نوع کشتی محلی شامل کشتی سنتی گورش گلستان، کشتی زوران و ژیروبان کردی، باوج و گیله مردی گیلان، لوچو مازندران، سافونه لرستان و چوخه خراسان از جمله ورزش های زیرپوشش فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی است.

ورزش آلیش حدود 200 سال قدمت دارد و بیشتر در جشن و آیین های ملی و محلی مردم گلستان و خراسان شمالی برگزار می شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر