c_300_250_16777215_10_images_13950410000137_PhotoL.jpg
ترکمن سسی- مسابقات کشتی سنتی «گورش» قهرمانی آسیا در ترکمنستان با قهرمانی تیم میزبان پایان یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌آباد، مسابقات کشتی سنتی «گورش» قهرمانی آسیا شب گذشته در ترکمنستان با قهرمانی تیم میزبان به پایان رسید.
این مسابقات با حضور کشتی گیران مرد و زن آسیا در 2 بخش سنتی و کلاسیک با حضور 300 ورزشکار از 14 کشور آسیا از جمله جمهوری اسلامی ایران به مدت 4 روز در محل شهرک المپیک عشق‌آباد برگزار شد.
در این مسابقات تیم ملی ترکمنستان با کسب 98 مدال از جمله 44 مدال طلا، 28 نقره و 26 برنز مقام اول و تیم ملی ازبکستان با کسب 33 مدال مقام دوم و تیم ملی قرقیزستان نیز با کسب 26 مدال مقام سوم مسابقات مذکور را از آن خود کردند.
تیم ملی ایران نیز بعد از قزاقستان و تاجیکستان با کسب 13 مدال از جمله یک مدال نقره و 11 مدال برنز، مقام ششم مسابقات کشتی گورش و کشتی با کمربند قهرمانی آسیا در عشق‌آباد را به دست آورد.
«امیر چادرنشین» در وزن 82 کیلوگرم در رقابتهای مذکور مدال برنز این مسابقات را کسب کرد.
همچنین «کُر عبدالناصر»،«عبدالاحد یاسینی»،«نعمت الله جوزجانی»، «کمال‌الدین یاسینی»، «عبدالکریم قجوق»،«نور الله پورقاز» و «ایوب بیک نژاد» از دیگر مدال آوران تیم ملی ایران در مسابقات مذکور بودند.
کشتی سنتی «گورش» یکی از ورزش‌های سنتی ترکمن‌هاست که قرار است در مسابقات قهرمانی رشته‌های رزمی در سطح آسیا برای اولین بار برگزار شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر