c_300_250_16777215_10_images_60700.jpg
ترکمن سسی-نماینده مردم شهرستان های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محرومیت های مناطق مختلف شرق استان گلستان، گفت: تامین زیرساخت ها فنی واقتصادی از نیازهای توسعه این منطقه است.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل ازخبرگزاری خانه ملت؛ شهرام کوسه غراوی با اشاره به مطالعات و بازدیدهایی که از شهرستان های شرق گلستان داشت، افزود: با وجود برخورداری شرق استان گلستان ازمنابع و توانمندی های اقتصادی، بی توجهی به تامین زیرساخت ها دربخش های مختلف اقتصادی، زیربنایی، صنعت وخدمات وگردشگری، این منطقه را در محرومیت های فزاینده قرارداده است.
نماینده شرق گلستان درمجلس تصریح کرد: ولی امرمسلمین حضرت آیت الله خامنه ای پیوسته مسئله اشتغال وکارآفرینی برای جوانان را مورد تاکید قرارمی دهند و درشرق گلستان نیز جوانان بخصوص جوانانی که در رشته های فنی تخصصی وخدماتی فارغ التحصیل شده اند، در انتظار فرصت های کار و اشتغال لحظه شماری می کنند.
وی تصریح کرد: دستیابی به توسعه و ایجاد اشتغال دربخش های صنعت، گردشگری، کشاورزی، دامپروری، زیربنایی و خدماتی در این منطقه، عزم جدی مسئولان، کارشناسان ودست اندرکاران را می طلبد.
غراوی در ادامه گفت: استان گلستان در گذشته ای نه چندان دور قطب کشاورزی کشور به شمارمی رفت اما هم اکنون ابعاد توسعه به چهار بخش صنعت، کشاورزی، گردشگری و تجارت خارجی تقسیم شده است.
نماینده مردم شهرستان های مینودشت،گالیکش،کلاله ومراوه تپه در مجلس به نقش صمتیع در توسعه منطقه گفت: احداث شهرک صنعت متالوژی و پتروپالایش از مهم‌ترین برنامه‌ها درجهت توسعه همه جانبه استان به خصوص فرصت اشتغال برای کارگران ساده تا فارغ التحصیلان رشته مختلف صنایع است.
وی افزود: براساس آمارهای موجود، مجموع سرمایه گذاری‌های انجام شده در بخش صنعت گلستان 30 هزار میلیارد ریال برآورد شده اما راه اندازی یک واحد صنعتی متالوژی به 25 هزار میلیاردریال سرمایه گذاری نیازمند است.
عضوکمسیون عمران مجلس گفت: کارشناسان اقتصادی براین عقیده اند که گردش نقدینگی در استان گلستان 90 هزار میلیارد ریال است، اما یک کارخانه فولاد به تنهایی 60 هزار میلیارد ریال گردش مالی به همراه دارد که این رقم سبب تغییر در روند اقتصادی و صنعتی استان می‌شود.
وی اظهارداشت: در صورت راه اندازی شهرک متالوژی در استان ، مواد اولیه راه اندازی کارخانه‌های صنایع متالوژی علاوه بر استان گلستان، از کشور قزاقستان که از نظر ذخایر معدنی مانند زغال سنگ، سرب، روی، منگنز، طلا و سنگ آهن جزو 10 کشور بر‌تر دنیا است، می تواندبا قیمت مناسب تهیه و با استفاده از خط آهن قزاقستان - ترکمنستان - ایران به کارخانه‌های شهرک متالوژی در استان منتقل شود.
این نماینده مجلس به فراهم بودن امکانات استقرار مجتمع های گلخانه ای در راستای ایجاد اشتغال وتولید برخی محصولات کشاورزی اشاره کرد و خاطرنشان نمود: قطعا همه کشورهای دنیا به بخش کشاورزی اهمیت بسیاری می دهند از این رو سازمان جهاد کشاورزی درمرکز استان و مدیریت های جهادکشاورزی باید برای توسعه روستا با استفاده از بخش کشاورزی برنامه ریزی کنند.
وی خاطرنشان کرد: باید طرح های کارآمد را برای توسعه روستاها بویژه در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی ایجاد کنیم تا جوانان از روستاهای خود مهاجرت نکنند و یکی از مهمترین طرح ها در این زمینه توجه به گلخانه ها است که قطعا اقدام مثبتی محسوب می شود و مجلس شورای اسلامی نیز از تولید مستمر دراین عرصه حمایت می کند.
نماینده مردم شهرستان های مینودشت،گالیکش،کلاله ومراوه تپه درمجلس ادامه داد: تامین زیرساخت های گردشگری از دیگر عوامل توسعه شرق استان گلستان است که با بهره گیری از ظرفیت های این بخش می توان به این امر جامه عمل پوشاند.
وی افزود: شرق گلستان علاوه بر برخورداری از ظرفیت های اکوتوریستی، مناظر و چشم اندازهای طبیعی و بدیع، از آثار تاریخی وگردشگری بسیاری برخوردار است که مجموعه زیارتی وگردشگری خالدنبی(ع) و قبرستان تاریخی آن، امامزاده عبدالله (ع) ، چشمه آق سو، چشمه زاوکوه و مسجد ومدرسه کریم ایشان از آثار تاریخی دوره قاجاریه از جمله آنها هستند.
غراوی، خرابه های دیوار تاریخی بزرگ دفاعی گرگان، آرامگاه مختومقلی فراغی درشهرستان مراوه تپه،
قیزلز قلعه در کنار روستای یکه چنار و آبشاربالی قایه درجنوب شرقی مراوه تپه را از دیگر جاذبه های تاریخی ، فرهنگی و طبیعی گردشگری در شرق استان گلستان ذکر کرد.
نماینده مردم شرق گلستان درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر منطقه‌ای که بخواهد پیشرفت کند، باید به زیربناها و زیرساخت‌های صنعت گردشگری آن توجه شود و این یکی از مهمترین الزامات پیشرفت و رشد اقتصادی برای هر منطفه ای می باشد.
وی با تاکید بر اینکه برای توسعه باید از تجربیات موفق دیگر کشور ها استفاده کرد تصریح کرد: در شرایط فعلی نمی‌توان آزمون و خطا کرد و باید از تجربه کشورهای پیشرفته که زمانی جزو کشورهای جهان سوم بوده‌اند استفاده کرد.
وی تاکید کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار ابتدا باید زیرساخت‌ها را تکمیل کرده و به نیروی انسانی ماهر و تحصیلکرده نیز به‌عنوان عامل برای رسیدن به رشد و توسعه پایدار توجه خاصی داشته باشیم.
شهرستان های مینودشت،گالیکش،کلاله و مراوه تپه درشرق استان گلستان قرار دارند و مردم این چهار شهرستان دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر