c_300_250_16777215_10_images_151e7b41-18eb-49e8-8917-81fb8b6d9dda.jpg

ترکمن سسی-سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان گفت: با توجه به توسعه روابط تجارت و بازرگانی استان گلستان و کشور ترکمنستان، مقدمات ایجاد کنسولگری ترکمنستان در گرگان در حال انجام است.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از تسنیم،سید محمد احمدی در حاشیه بازدید از گمرک اینچه برون و توانمندی های اقتصادی گلستان اظهار داشت: در بررسی توانمدی‌های استان گلستان و کشور ترکمنستان در برقراری مرادوات مناسب، باید کار دو طرفه انجام شود.

 

وی افزود: اقداماتی که مسئولان استان گلستان برای بهره‌گیری از توانمدی‌های اقتصادی و تجاری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های این استان انجام می‌دهند باید بررسی شود که هماهنگی وهم‌خوانی لازم با ترکمنستان داشته باشد و ما موظف به بررسی توانمندی‌های گلستان شدیم و قرار شد وضعیت استان‌های گلستان، مازندران و خراسان مشلی و رضوی که مبادلات تجاری و بازرگانی با کشور ترکمنستان دارند را از نزدیک بررسی کنیم .

 

سفیر ایران در ترکمنستان تصریح کرد: استان گلستان را استانی فعال، زنده و با نشاط دیدیم و واحدهای تولیدی که از دیروز در استان گلستان بازدید کردیم دارای برند خوشنامی در ترکمنسان بوده و تولیدات کیفی دارند.

 

وی گفت: با وجود این توانمندی‌ها ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که از مرز خودکفایی عبور کنیم و بازار کشورهای همسایه را تسخیر کنیم.

 

احمدی افزود: با توجه به حجم کاری که باید در تجارت و بازرگانی ایجاد کنیم، ایجاد امکانات بیشتر برای گمرک اینچه‌برون را می‌طلبد.

 

وی از مقدمات ایجاد کنسولگری ترکمنستان در گرگان خبر داد و اظهار کرد: در بررسی‌ها متوجه شدیم که خوشبختانه حجم تردد ورودی بالای 100 نفر در روز است اما خروجی به علت محدودیت‌ها در صدور روادید در ترکمنستان با مشکلاتی مواجه هستیم که درصدد آن هستیم تا این مشکل رفع شود.

 

سفیر ایران در ترکمنستان گفت: با توجه به این مسئله و مشترکات فرهنگی بین دو کشور برای استقرار کنسولگری در گرگان که شمال کشور را حمایت کند ضروری به نظر می‌رسد و باید از طریق اقدامات وزرات خارجه و قانع کردن مقامات ترکمنستان شرایط آن را فراهم کنیم.

 

احمدی سفیر ایران در ترکمنستان از کارخانه ید، گمرک و نقطه صفر مرزی اینچه‌برون، تاسیسات راه‌آهن و پایانه مسافری اینچه برون بازدید کرد وساختمان درب خروجی مرز گمرک در نقطه صفر را افتتاح کرد.

 

برای احداث این ساختمان که تردد ورود و خروج مسافران را ساماندهی می‌کند، حدود 200 میلیون تومان هزینه شده است.

دیدگاه‌ها  

+2 #1 001 1395-05-04 07:46
ان شالله کنسولگری ترکیه هم باز بشود ..
نقل قول کردن
+1 #2 ایلیار 1395-05-06 12:52
منتهی در گنبد
نه در شهر گرگان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر