c_300_250_16777215_10_images_000085.jpg

ترکمن سسی-رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستانهای بندرترکمن وگمیشان از دستگیری سه نفر صیاد غیر مجاز در تالاب بین المللی گمیشان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی،علی بیانی در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: مامورین یگان حفاظت محیط بانی گمیشان در پهنه آبی تالاب گمیشان موفق به دستگیری این صیادان غیر مجاز شدند.

به گفته وی، این گروه سه نفره با استفاده از دام (تور) در مناطق کم عمق تالاب مبادرت به صید غیر مجاز می کردند، که از آنان علاوه بر کشف چندین رشته دام تعداد 22 قطعه ماهی کفال که بصورت غیر قانونی صید شده بود نیز کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: متخلفان برای جبران ضرر و زیان ناشی از صید این ماهی ها مبلغ دو میلیون و دویست هزار ریال به حساب تمرکزی محیط زیست واریز و پرونده به همراه متهمان به مراجع قضایی تحویل شد.

به استناد موادی از قانون شکار و صید مصوب 1346 شکار وصید در مناطق ممنوعه و بر خلاف محدودیت ها و ممنوعیت های سازمان حفاظت محیط زیست جرم محسوب و حسب مورد، مرتکبین به جزای نقدی و یا حبس محکوم خواهند شد.

اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن و گمیشان با داشتن یک پاسگاه شبانه روزی در مناطق شمالی گمیش تپه و در مجاورت تالاب گمیشان وخودروهای عملیاتی و کمک دار، قایق، دو دستگاه هاور کرافت آبی - خاکی وظیفه حفاظت از زیستمندان تالاب را بر عهده دارد.

حدود 35 کیلومتری شمال غربی شهرستان گرگان (مرکز استان گلستان) آبگیر گسترده ای با نیزارهای انبوه قرار دارد که به نام تالاب بین المللی گمیشان معروف است.

این تالاب، یک زیستگاه منحصر به فرد با وسعت بیش از 20 هزار هکتار است که 14 هزار هکتار آن جزء مناطق شکار، صید و تیراندازی ممنوع سازمان حفاظت محیط زیست می باشد.

گمیشان یک تالاب ساحلی محسوب می شود و طیف گسترده ای از گونه های مختلف جانوران را در خود جای داده است. در این تالاب شاهد حضور تنها پستاندار خزر یعنی فک خزری نیز هستیم.

به گفته وی، در حوزه آبزیان می توان به وجود انواع ماهی و از جمله کپور و کفال اشاره داشت و در ارتباط با پرندگان نیز 'مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله' در این تالاب مشاهده می شود.

شهرستانهای گمیشان و بندرترکمن در شمال غرب استان گلستان واقع هستند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر