c_300_250_16777215_10_images_13931003000258_PhotoA.jpg

ترکمن سسی-فرماندار ویژه سابق گنبدکاووس درباره تلخ‌ترین خاطره خود در دوران تصدی فرمانداری ویژه گنبدکاووس گفت: شهادت 31 گنبدی در فاجعه منا تلخ‌ترین خاطره من بود.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از فارس،گنبدکاووس شهری است تاریخی که تمدن و تاریخ کهن آن از دیرباز مورد توجه همه پژوهشگران و تاریخ‌نویسان عالم قرار گرفته است و شهر تاریخی جرجان و برج قابوس بن وشمگیر مهم‌ترین مشخصه‌های تاریخ محور این شهرستان هستند که خبر از درازای عمر تاریخی این شهر می‌دهند.

 

اما گنبدکاووس به همان میزان که تاریخی، جذاب و دیدنی است همواره کانون تحولات و رخدادهای مهم سیاسی، اجتماعی، ورزشی و فرهنگی نیز بوده است و با توجه به وسعت و جمعیت بسیار زیادش همواره با توجه به تنوع قومیتی و مذهبی از مناطق حساس و البته آرام و امن ایران اسلامی به شمار می‌رفته است که مرهون تلاش‌های مدیران وحدت محور و تلاشگر خود از جمله ائمه جمعه شیعه و سنی و مدیران دولتی به ویژه فرمانداران بوده است.

 

محمد حمیدی آخرین فرمانداری است که تا به امروز در گنبدکاووس تودیع شده و تا چند روز قبل مشغول به خدمت به مردم عزیز این شهرستان به عنوان فرماندار ویژه بود. در روز تودیع او حضور افراد مختلف از جناح‌های مختلف سیاسی و تفکرات کاملا متفاوت و حضور پیر و جوان، زن و مرد که برای تقدیر و خداحافظی به فرمانداری آمده بودند برای همگان تعجب برانگیز بود و نشان داد این مرد برای همه مردم گنبدکاووس به دور از سیاست بازی و درگیری‌های قومی و قبیله‌ای محبوب است.

 

از این رو پس از گذشت حدود یک هفته از تودیع این مدیر موفق و مردمی که اینک در مسند مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری مشغول به خدمت شده است، گفت‌وگویی با او داشته‌ایم که مشروح آن را ادامه مشاهده می‌کنید:

 

فارس: اتفاقات مثبت و ارزنده طول دوره فرمانداری خود را ناشی از چه موضوعی می‌دانید؟

 

حمیدی: به طور قطع همه آنچه در 28 ماه دوره مدیریت بنده در گنبدکاووس رخ داد بخشی که مفید و در راستای توسعه و آبادانی شهرستان در حوزه‌های مختلف بوده است حاصل لطف خداوند متعال، همکاری همکاران پرتلاش و خستگی ناپذیرم در فرمانداری ویژه گنبدکاووس و به ویژه حمایت‌های بی‌دریغ و همه جانبه مردم شریف این شهرستان و به طور خاص خانواده‌های معظم و معزز شهدا بوده است.

 

فارس: نظر شما درباره فرماندار ویژه جدید شهرستان گنبدکاووس چیست؟

 

حمیدی: عبدالقدیر کریمی یکی از پرسابقه‌ترین مدیران استان گلستان است که از شهرداری و آموزش و پرورش گرفته تا استانداری سابقه حضور و فعالیت دارد و این یک مزیت خوب برای گنبدکاووس است که بتواند از ظرفیت این مدیر پرتلاش استفاده کند. کریمی یکی از دوستان من است که سابقه دوستی ما به سال‌های سال قبل بر می‌گردد و شاید بتوانید از همه فعالان سیاسی استان بپرسید صمیمانه‌ترین و گرم‌ترین تودیع و معارفه‌ها همین تودیع و معرافه فرمانداری گنبدکاووس بود زیرا می‌دانستم یک رد لایق و از دوستان زحمتکش خودم به جای من بر مسند خواهد نشست.

 

فارس: به نظر خودتان در حل مشکلات شهرستان گنبدکاووس چقدر موفق بودید؟

 

حمیدی: نخستین اقدام پیگیری مجدانه جلسات و دیدارهای مردمی در روزهای سه‌شنبه بود که در هر هفته ده‌ها تن از شهروندان به اتاق کار ما مراجعه می‌کردند و تا رفع نهایی مشکل آنها موضوع را پیگیری می‌کردیم.

 

گام دوم در دوره مدیریت من برای رفع مشکلات تجمیع برخی شوراهای کم فروغ در یک شورا و با حضور همه مسئولان و پرداختن تخصصی به مشکلات شهر بود که توانست ضمن صرفه‌جویی در وقت بسیاری از مشکلات را به صورت کارشناسی و با دقت خاصی رفع کند.

 

گام سوم پرداختن مدبرانه به بحران‌های اجتماعی بود که با کنترل هیجانات و میدان دادن به مردم برای بیان نظرات و کمک گرفتن از آنها برای حل مشکلات به نحو شایسته‌ای مدیریت شد که از جمله آنها می‌توان به موضوع تاخیر در واگذاری مسکن مهر، موضوع موج‌های آبی، سوارکاری و ... اشاره کرد که موجب شده بود برخی مسوولان استانی از مدل کنترل این بحران‌ها الگوبرداری کنند.

 

در نهایت با توجه به اینکه آقای استاندار هم در جلسه تودیع و معارفه اذعان کردند که هیچ شکایتی از گنبدکاووس از سوی مردم در طول دوره مدیریت بنده به استان نرسید و همه مشکلات در سطح شهرتان رفع شد فکر می‌کنم توانسته باشم در انجام وظایف خودم به عنوان خدمتگزار موفق ظاهر شده باشم.

 

فارس: اگر بخواهید مهمترین کارهای خود در گنبدکاووس را نام ببرید کدام کارها هستند؟

 

حمیدی: مجددا تاکید می‌کنم که همه اتفاقات مثبت و ارزنده درزمان مدیریت بده حاصل تلاش دسته‌جمعی همکاران و حمایت‌های مردمی و البته در در همه آنها عنایت الهی بوده است که شاید برخی از مهمترین این اقدامات را بتوان اینگونه نام برد:

 

پیگیری و اجرایی کردن جاده نفت که ضمن کوتاه کردن مسیر گنبدکاووس به اینچه برون از 85 کیلومتر به 46 کیلومتر گنبدکاووس را در محدوده جغرافیایی منطقه آزاد تجاری قرار می‌دهد.

 

طراحی و افتتاح ورزشگاه 5 هزار نفری آزادی گنبدکاووس که توانست دغدغه بسیاری از ورزشکاران را با توجه به فرسوده بودن استادیوم تختی مرتفع کند.

 

پیگیری و مصوب کردن راه‌اندازی بیمارستان 800 تختخوابی گنبدکاووس به عنوان بیمارستان مرجع شرق گلستان در کنار راه‌اندازی اورژانس «تروما» در بیمارستان شهید مطهری و ساخت اورژانس بیمارستان شهدای 12 دی و همچنین راه‌اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت در گنبدکاووس موفقیت در اجرای ماموریت محوله از سوی شورای تامین استان پیرامون محله «اسلام‌آباد» که تا روز تحویل پست توسط بنده 80 درصد پیشرفت پاکسازی داشت و از سویی دیگر ضمن دریافت کد روستایی و الحاق به روستای «قلندرآباد» از یک منطقه غیرمجاز به یک روستا با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بدیل خواهد شد.

 

اجرای بدون حاشیه و بسیار منسجم و منظم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان با وجود حساسیت‌های مضاعف جناحی و به ویژه قومیتی که حتی بدون یک شکایت کتبی و شفاهی صورت پذیرفت در نقاط درخشان دوره مدیرتی حقیر در گنبدکاووس بود.

 

طراحی و شروع به کار کمربندی جدید گنبدکاووس، اجرایی کردن پروژه ساختمان ستادی آموزش و پرورش، مدیریت منابع آب در گنبدکاووس و رفع دائم قطعی آب در شهرستان و مدیریت موضوع استیضاح شهردار بدون حاشیه‌های مخرب از جمله اقدامات مهم در دوره مدیریت بنده بود.

 

فارس: تلخ‌ترین و شیرین خاطره شما از دوره مدیریت در فرمانداری ویژه گنبدکاووس چه بود؟

 

حمیدی: بدون شک تلخ‌ترین خاطره من در طول دوره 28 ماهه خدمت در شهرستان گنبدکاووس رخ دادن فاجعه خونین منا بود که منجر به شهادت چند صد تن از هموطنان عزیزمان و به ویژه 31 شهید از گنبدکاووس شد و ایام بسیار سخت و جان‌فرسایی را برای ما به وجود آورد.

 

اما شیرین‌ترین خاطره برای من هنگامی بود که مردم به پاس رفع مشکل خود تماس می‌گرفتند یا نامه می‌نوشتند و از رفع مشکل خود خبر می‌دادند و ما خادمان خود را نیز مورد تفقد و عنایت قرار می‌دادند.

 

فارس: اگر بخواهید گنبدکاووس را به صورت خلاصه تعبیر و تعریف کنید گنبدکاووس چگونه شهری است؟

 

حمیدی: شهرستان گنبدکاووس به نظر بنده یک باغ گل معطر و دل‌انگیز است با گل‌های رنگارنگ و مختلف و این تنوع در رنگ و نوع گل‌ها که نمادی از اقوام مختلف در این شهر هستند هم جاذبه این باغ را بیشتر کرده است و نشاط و شادابی بیشتری به این شهر بزرگ و تاریخی بخشیده است که امروز این گل‌های خوش و در کمال آرامش و متانت مسیر رشد و تعالی خود را با آرامش و وحدت در پیش گرفته اند و در این مسیر متوقف هم نخواهند شد.

 

فارس: نظرتان راجع به مقارن شدن جابه جایی شما و زمان جابه جابجایی امام جمعه سابق شهرستان گنبدکاووس چیست؟

 

حمیدی: بنده به شخصه این تقارن را به فال نیک می‌گیرم و معتقدم دوران مدیریت من در فرمانداری گنبدکاووس که همراه با راهنمایی‌های حجت‌الاسلام سبحانی به عنوان پدر معنوی شهر گذشت به یکی از دوران پرافتخار من تبدیل خواهد شد. به هر حال شاید انتخاب زمان جابه جایی برای دوستان شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیز خوب بود زیرا شاید اگر چند ماه دیگر این اتفاق می‌افتاد هماهنگ شدن دوباره فرماندار و امام جمعه کمی زمان را از فضای کار می‌گرفت.

 

به هرحال آنچه مهم است این است که حجت‌الاسلام سبحانی به عنوان یک پدر در شهر گنبدکاووس همه مدیران و مسوولان مورد راهنمایی قرار می‌داد و به دور از نگاه‌های سیاسی همواره دوستی برای ما بود که امین، مهربان، صریح و بی‌تکلف برخورد می‌کرد.

 

فارس: رمز محبوبیت و موفقیت خود در گنبدکاووس را چه می‌دانید؟

 

حمیدی: مهربانی و صداقت در رفتار با مردم مهمترین نکته‌ای است که اگر یک مدیر آن را رعایت کند بدون تردید می‌تواند در قلب مردم محبوب باشد علاوه بر آنکه در گنبدکاووس توجه پایدار به وحدت، توسعه و رشد در شهر و همچنین گوش فرا دادن به حرف واقعی مردم از نکات مهمی است که مدیران باید مورد توجه قرار دهند.

 

گفتنی است محمد حمیدی در روز سوم مرداد ماه با حضور حسن صادقلو استاندار گلستان تودیع شد و عبدالقدیر کریمی که پیش از این عهده‌دار مدیر کلی حوزه استاندار و از اصلاح‌طلبان گلستان بود به عنوان معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس منصوب و معارفه شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر