c_300_250_16777215_10_images_60692.jpg

تركمن سسي  - مسئول واحد عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان های آزادشهر و رامیان از پیدا شدن کوهنورد اهل گنبدکاوس پس از 48 ساعت جستجو توسط گروه امداد و نجات این جمعیت خبر داد.

به گزارش خبرنگار تركمن سسي ،علی غلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کوهنورد که تاج محمد مرادی نام دارد، روز جمعه هفته گذشته و به تنهایی اقدام به بالا رفتن از کوه حدود 2500 متری قلعه موران شهرستان رامیان می نماید.
وی گفت: بر اساس اظهارات نامبرده که 59 سال سن دارد، وی در مسیر خود پس از چند ساعت کوهنوردی، اقدام به شنا در رودخانه می کند و به مسیر ادامه می دهد اما به دلیل وارد نبودن به مسیر، راه خود را گم می کند.
غلامی اضافه کرد: این کوهنورد مبتدی در مسیر و با راهنمایی برخی افراد محلی که به وی می گویند، مسیر را اشتباه آمده و اکنون نزدیک آبشار شیرآباد است، تصمیم به تغییر هدف و رفتن به شیرآباد می کند.
وی تصریح کرد: این کوهنورد گنبدی به دلیل وارد نبودن به مسیرهای جنگلی در راه رفتن به آبشار شیرآباد باز هم مسیر خود را گم می کند و چون تلفن همراه او آنتن دهی نداشته و هوا نیز تاریک می شود، درجنگل می ماند.
مسئول واحد عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان های آزادشهر و رامیان در ادامه یادآور شد: همان شب عده ای از اعضای خانواده و برخی کوهنوردان برای یافتن او که ادعا کرده تلفن همراه خود را نیز گم کرده است، به منطقه می روند اما موفق به یافتن او نمی شوند.
غلامی، گفت: گزارش گم شدن این کوهنورد صبح روز شنبه به جمعیت هلال احمر اعلام شد که در پی آن، یک تیم 20 نفره از امدادگران به منطقه اعزام می شوند که در نهایت پس از حدود 48 ساعت جستجو شب گذشته ساعت 21 و 30 دقیقه این کوهنورد را سالم پیدا و پس ازتنظیم صورتجلسه توسط انتظامی، تحویل خانواده اش می شود.
وی افزود: یکی از توصیه های مهم برای جلوگیری از اتفاقات این چنینی آن است که همه افراد علاقه مند به کوهنوردی هرگز نبایستی به تنهایی به کوه بروند که بعضا برخی افراد به این توصیه ها توجه نمی کنند.
شهرستان آزادشهر و رامیان بامجموع تقریبی 180 هزار نفر درشرق استان گلستان واقع اند و ارتقاعات البرز شرقی و جنگل های آن محلی برای تفریح و کوهنوردی علاقمندان است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر