c_300_250_16777215_10_images_P8050104.JPG
تركمن سسي  -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: برای اولین بار بعد از چند دهه جامعه خبری گلستان به عضویت صندوق ملی حمایت از خبرنگاران درآمده است که این اتفاق خوشایند زیرساخت حمایتی اهالی رسانه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار تركمن سسي به نقل از کلاس بیست، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت در مراسم روز خبرنگار که درتالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد تقویت و تثبیت جامعه، ایجاد توسعه و همدلی، ایجاد و توسعه نشاط متوازن و متعادل و نظارت اجتماعی4 کارکرد رسانه است.
وی افزود: پیش نیازهای پویایی رسانه، آموزش مستمراز ابتدا، تبدیل آموزش به مهارت، نیاز به حمایت و هدایت و در آخر نقد رسانه و نظارت مستمرآن است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در رسانه ها رشد کردیم اما به توسعه نرسیده ایم، افزود: بیشتر توجهات به دانش رسانه ای شده و توجه کمتری به مهارت داریم لذا نقدهایمان به سمت تخریب می رود.
فضیلت  نوع برقراری ارتباط را نیز مولفه مهم مهارت خبرنگاران دانست و افزود:  مهارت واکاوی در رسانه کم است و بیشتر از آنکه به علت اها پرداخته شود به معلول ها پرداخته می شود.
وی با بیان اینکه بسیاری از خبرگزاری ها نقل خبر می کنند، افزود: تهیه گزارش های خبری، تحلیل و تفسیر نیازمند مهارت است که باید اهالی رسانه از آن برخوردارشوند.
این مقام مسئول در پایان از حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد در استان خبرداد و گفت: مجید انتظامی در روزپنج شنبه21 مردادماه سال جاری به گلستان سفر می کند و اهالی رسانه استان می توانند برای بازگویی مشکلات صنفی خود با وی دیدار کنند.

c_300_250_16777215_10_images_P8050130.JPG
هیچ حیات خلوتی در استان نداریم
معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان در این مراسم گفت: هیچ حیات خلوتی در استان نداریم،  درطول سال 4 نشست خبری برگزار می کنیم.مجموعه استانداری ، فرمانداری و ادارات و نهادها  همیشه پاسخگوی خبرنگاران هستند.

علی اصغر طهماسبی اظهار کرد: خبرنگاران، معلمینی هستند که در جامعه درس می دهند ونقش بی بدلیل در خدمت دارند.
وی با بیان اینکه دور ازشان خبرنگاران و عکاسان است  که فکر کند در فضای امنیتی قرار دارد، افزود: جریان فمنیستها و بانوان، کمپین یک میلیون امضاء  و ..نمونه ای از فضای باز سیاسی که به همت نماینده ولی فقیه و تشکل ها و جریانات سیاسی برقرار شده است که منتج به حضور 506 سخنران کشوری در طول  سه سال شده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با بیان اینکه بالغ بر 105 گروه و حزب در استان شناسایی شده است، افزود: 29 حزب شناسنامه دار دراستان فعالیت می کنند.
طهماسبی با بیان اینکه حراست مسئولیت های بخصوصی دارد و باید امنیت درهر مکانی را برقرار کند، افزود: 98 درصد استان ها مجوز کنسرت صادر نمی شوداما در استان با تعامل مجوزهای بسیاری صادر شده است که نشان از فضای باز این استان دارد.
وی به تنوع اقوام و مذاهب در استان اشاره کرد و افزود: اینکه بگوییم تشویش اذهان نکنید، یا به خارجی ها فحش و ناسزا نگوید آیا این دیدگاه امنیتی ایت.
رسانه ها را سیاه و سفید نکرده ایم
این مقام مسئول با بیان اینکه رسانه ها را سیاه و سفید نکرده ایم، افزود: خبرنگاران  چراغ هدایت مدیران هستند، این خبرنگار است که بسیار مفاسد اقتصادی را بر ملا کرده است و جلوی رانت خواری را می گیرد.این قشر باید بداند که می تواند رهبری اجتماعی جامعه را به دست بگیرد.
وی یادآورشد: بیکاری از از بم اتم بدتر و برای جامعه نامطلوب است،لذا شما خبرنگاران نقاط تاریک استان را شناسایی کرده و مسئولان را راهنمایی کنید.
طهماسبی با بیان اینکه برجام به فرجام رسید و اوضاع اقتصادی مطلوب نیست، افزود: اگر برجام نبود معلوم نبود یارانه چطور پرداخته می شد، پول نفت به ایران برنمی گشت ونمی توانستید به راحتی در کشورهای اروپایی رفت و آمد و داد و ستد کنیم.

c_300_250_16777215_10_images_P8050161.JPG
خانه مطبوعات برای هویت بخشی به خبرنگار فعالیت می کند
مدیر خانه مطبوعات گلستان در این مراسم گفت: خانه مطبوعات یک تشکل صنفی است که برای شناسنامه دار کردن و هویت بخشی به خبرنگاران فعالیت می کند.

یحیی آذرسا، اظهار کرد: حدود400 نفر خبرنگار پیش از تصویب اساسنامه این خانه وجود داشت  اما این تعداد به حدود120 نفر باسابقه و دارای بیمه بعنوان خبرنگاران فعال  شناسایی می شود.
وی با بیان اینکه از این لحظه هر خدماتی از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی از نهاد خانه مطبوعات انجام می شود، افزود: همه مراسم  و تجلیل ها از سوی این نهاد صنفی برای اهلی رسانه استان انجام خواهد شد.
مدیرخانه مطبوعات یادآورشد: خبرنگاران می توانند از فردا برای دریافت هدایای روز خبرنگار به دفتر خانه مطبوعات واقع در چهار راه میدان ساختمان سروش  طبقه دوم مراجعه کنند و کارت عضویت و هدایای خود را دریافت کنند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر