c_300_250_16777215_10_images_60898.jpg

تركمن سسي - همزمان با 21 مرداد روز خزر مراسمی با حضور مسوولان محیط زیست گلستان، دوستداران محیط زیست و اقشار مختلف مردم در شهرستان ترکمن و برخی شهرهای ساحلی استان برگزار شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، در مراسم بندرترکمن که باعنوان یک زمین و بزرگترین دریاچه در محل اسکله این شهرستان برگزار شد،افزون بر 150 نفر از اقشار مختلف مردم، اعضای سمن ها وتشکل های زیست محیطی شرکت داشتند.
در حاشیه این مراسم ایرج روغنچی فعال و رکاب زن حامی محیط زیست با ادای احترام به شهدای گمنام بندرترکمن سفر خود را به سوی آستارا با دوچرخه آغاز کرد.
همچنین برنامه پاکسازی ساحل خزر در محدوده بندرترکمن اجرا و دوستداران محیط زیست حدود 300کیلو زباله را جمع آوری کردند که با خودرو به محل سایت موقت زباله منتقل شد.
مسابقات ورزشی طناب کشی نیز در حاشیه این مراسم برگزار و تیم پاسگاه دریابانی شهرستان اول شد.
در بخشی از مراسم روز خزر نیز کودکان و نوجوانان مسابقه نقاشی با عنوان خزر برگزار کردند که به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.
21 مرداد ماه روز خزر نقطه عطفی در تاریخ همکاری های زیست محیطی در رابطه با دریای خزر محسوب می شود، از این رو با توجه به تهدیدات زیست محیطی و همچنین خطر انقراض برخی از آبزیان مهم این دریا از جمله فک خزری، بزرگداشت این روز، در راستای بالا بردن کیفیت حفظ این دریا دارای اهمیت است.
خزر بزرگترین دریاچه دنیاست که به علت وسعت زیاد آن را دریا می نامند، دریای خزر یا دریای کاسپین از شمال به روسیه، از جنوب به ایران، از غرب به جمهوری آذربایجان و ازشرق به جمهوری های ترکمنستان و قزاقستان محدود می شود.

c_300_250_16777215_10_images_60899.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر