c_300_250_16777215_10_images_60901.jpg
ترکمن سسی- معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد گفت: پایگاه های خبری از تمام حمایت های عمومی وزارت ارشاد بهره مند می شوند و یارانه مطبوعاتی آنها تابع رتبه بندی این سایت ها است .

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از کلاس بیست، نشسصت صمیمی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب رسانه گلستان امروز در سالن نگاه تالار فخر الدین اسعد گرگانی در گرگان برگزارشد.
دراین مراسم مدیران مسئول نشریات استانی و اصحاب رسانه استان به مواردی مانند نگاه غلط مسئولین به مطبوعات، بیمه مشکل لابنحل خبرنگاران، عدم وجود امکانات، مشکلات توزیع یارانه مطبوعاتی به پایگاه های خبری دارای مجوز،عقب ماندگی ساختاری در رسانه ها، عدم بهره مندی از توزیع آگهی ها در پایگاه های خبری اشاره کردند.
یارانه مطبوعاتی پایگاه های خبری تابع رتبه بندی
حسین انتظامی در پاسخ به سوالات و دغدغه های خبرنگاران استان اظهار کرد: الزام رسانه به قانون، اصرار بر استقلال حرفه ای روزنامه نگاران و تثبیت شغلی آنان از برنامه های اجرایی وزارت ارشاد است.
وی افزود: پایگاه های خبری از تمام حمایت های عمومی وزارت ارشاد بهره مند می شوند و یارانه مطبوعاتی آنها  تابع رتبه بندی  پایگاه های خبری است که 30سایت برتر تحت حمایت قرار می گیرند.
یک هزار و 635 پایگاه خبری در سامانه رسانه هی جامع کشور ثبت شده اند
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد تصریح کرد: تاکنون یک هزار و 635 پایگاه خبری در سامانه رسانه  ثبت شده اند که از این تعداد 23 سایت در استان گلستان مجوز رسمی فعالیت در یافت کرده اند.
انتظامی با بیان اینکه تامین اجتماعی تاکنون به قانون عمل کرده است، بیان کرد: در چند روز آینده تفاهم نامه ای با سازمان تامین اجتماعی  برای بیمه خبرنگاران پایگاه های خبری منعقد می شود.
11 هزارخبرنگار در کشور تحت پوشش بیمه خبرنگاری هستند
وی افزود: 10 استان در صندوق توسعه ملی بعنوان استان های کم برخوردار محسوب می شوند که   که به تازگی استان گلستان نیز دربین این استان ها قرار گرفته است.
این مقام مسئول با بیان اینکه دلایل خانه به دوشی خبرنگاران عدم بیمه آنها بود، خاطرنشان کرد: طبق ماده 46 قانون مطبوعات  نشریات باید خبرنگاران خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند  و الان 11هزارنفر به صورت رسمی بیمه هستند.
خبرنگاران از طریق رسانه بیمه شوند تا مشمول بازنشستگی شوند
وی افزود: هر خبرنگار نیز می تواند با بارگذاری آثار خودرسانه جامع رسانه کشور به صورت فردی نیز برای شناسایی شدن و دریافت کارت خبرنگاری اقدام نماید اما به آنان توصیه می کنیم از سوی نشریات اقدام نمایند تا مشمول بازنشستگی شوند.
انتظامی اذعان کرد: باید مشاغل حوزه رسانه را از هم جدا کرد و بین خبرنگار و بازارایاب تفکیک قائل شد و این جزء موارد ساختاری ما محسوب می شود.
پایگاه های خبری مشمول آگهی های دولتی می شوند
وی درباره آگهی های دولتی در پایگاه های خبری نیزمتذکر شد: پایگاه های خبری مکمل نشریات هستند و باید از این آگهی ها بهرمند شوند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به حمایت های نشریات محلی،  انتشار نشریات سراسری  و ویژه نامه ها در استان ها باید به صورت  ضمیمه روزنامه ها باشد و انتشار جداگانه  آن تخلف محسوب می شود ضمن اینکه بیان آگهی ها نیز باید در روزنامه کشوری آن به چاپ برسد.
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد با بیان اینکه تشکل های صنفی با تغییر دولت ها ثابت می مانند، افزود: خانه مطبوعات و انجمن های صنفی بهترین مکان برای مطالبات صنفی اهلی رسانه است که باید تقویت شود.
 دراین مراسم که به صورت پرسش و پاسخ انجام شد، حجت الاسلام فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، علمی محمد جعفری، مسئول بسیج رسانه، یحی آذر، مدیرخانه مطبوعات استان و اهالی رسانه استان حضور داشتند.

c_300_250_16777215_10_images_60902.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر