c_300_250_16777215_10_images_60911.JPG

تركمن سسي - رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد اشتغال استان گلستان در بخش صنعت است ، خاطر نشان کرد : در چهار ماهه اول سالجاری اشتغال رشد ۱۷ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار تركمن سسي قوانلو در این نشست خبری که بعدظهر امروز شنبه برگزار شد گفت پروژه رونق تولید یکی از 7 پروژه دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی برای رونق بخش صنعت است که اگر اجرایی شود امید به بخش تولید برخواهد گشت.
وی در ادامه گفت در اجرای این طرح حدود 10 هزار واحد صنعتی شامل۷۵۰۰ واحد راکد و غیر فعال و ۲۵۰۰  واحد با بیش از 60 درصد ظرفیت فعال می شوند.
وی با اشاره به اینکه حدود 580 میلیارد تسهیلات برای صنایع کوچک و متوسط استان گلستان مصوب شده است،  تصریح کرد پرونده ۲۷۹ واحد تولیدی و طرح صنعتی و اشتغال زا به بانک های عامل استان گلستان معرفی شده است که این پرونده ها در حال بررسی است و در مرحله دریافت تسهیلات هستند. که تا پایان نیمه اول سال جاری محقق خواهد شد
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اینکه جو سازی های ناجوانمردانه و هجمه منتقدان دولت مبنی بر راکد شدن طرح ها و واحدهای تولیدی در استان منطبق بر واقعیت نیست خاطر نشان کرد در سالهای ۱۳۸۴و ۱۳۸۵ در استان ۱۲۴کارخانه صنعتی تعطیل شده که رسانه ای نشده است .
قوانلو تصریح کرد: در طول سه سال دولت تدبیر و امید۴۰واحد با ظرفیت اشتغالزایی ۸۰۴ نفر تعطیل شده که به جای ان۴۰ واحد متوقف شده راه اندازی مجدد شده و در نتیجه ان ۷۹۶ نفر در استان اشتغالزایی شده است.
وی در ادامه گفت: ۳۰۹ واحد تولیدی امسال پروانه فعالیت جدید دریافت کرده اند که اشتغالزایی حدود ۴۱۰۰ نفر خواهد داشت.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان یادآوری کرد بر اساس جدیدترین آمار رتبه گلستان سومین استان از لحاظ رشد ارزش افزوده و تعداد کارخانه ها در کشور است.
قوانلو با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد اشتغال استان گلستان در بخش صنعت است ، خاطر نشان کرد : در چهار ماهه اول سالجاری اشتغال رشد ۱۷ درصدی داشته و تا هفته دولت ۷۴۳ نفراشتغال جدید در پروژه هایی با اعتبار ۱۵۳ میلیارد تومان ایجاد خواهد شد.
وی در ادامه گفت مهم ترین هدف ما حفظ اشتغال و کاهش بیکاری است و نرخ بیکاری ۱۱۰۸ درصدی حق استان گلستان نیست و این نرخ باید با کمک دولت و تلاش فعالان عرصه تولید و صنعت تک رقمی شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر