c_300_250_16777215_10_images_60924.JPG
ترکمن سسی- امام جمعه گنبدکاووس روز سه شنبه در دیدار جمعی از علما و فرهیختگان ترکمن اظهار داشت: اهل تشیع و تسنن شهرستان گنبدکاووس با حفظ حرمت، آداب و رسوم و اعتقادات در کنار هم به شیرینی زندگی می‌کنند و این شهرستان الگوی اتحاد و انسجام شیعه و سنی در کشور است.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی گفت: تعامل موجود بین مردم منطقه و همدلی و همراهی آنان با همدیگر، بدون در نظر گرفتن قومیت و مذهب از جمله شرکت آنان در آیین ها و مراسم یکدیگر می‌تواند الگوی سایر مناطق کشور قرار بگیرد.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی با تاکید بر رعایت معیارهای وحدت نیز گفت: اجرای نظام سیاسی و اجتماعی با توجه به قانون حاکم بر جامعه از جمله این معیارها است.
امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به زندگی خود در این منطقه از قبل از انقلاب، به خدمات انقلاب اسلامی به مردم منطقه اشاره کرد و گفت: تحولات ایجاد شده در سال های پس از انقلاب در این منطقه چشمگیر و در حد یک انقلاب بزرگ است و باید شکرگذار آن باشیم.
وی با تصریح بر این نکته که مطالبات بحق مردم باید پیگیری شود، خاطرنشان کرد: بیان و پیگیری مطالبات باید عاقلانه و از سر خیرخواهی باشد.
 یکی از فعالین فرهنگی و اجتماعی ترکمن در این دیدار طی بیانیه‌ای از طرف جمع حاضر انتصاب حجت الاسلام محمود ترابی را به سمت امام جمعه شهرستان گنبد کاووس تبریک گفت و اظهار داشت: امیدوار هستیم در ایامی‌که حضرتعالی در شهرستان گنبد کاووس حضور دارید از برکات قدوم جنابعالی مردم شریف شهرستان استفاده نمایند.
سلیمان هیوه‌چی افزود: همانگونه از آمارها واقف هستید اکثریت جمعیت گنبد کاووس اهل سنت و از برادران ترکمن هستند و اقلیتی از برادران اهل تشیع در این شهرستان سالهاست با تفاهم و برادری زندگی مسالمت آمیزی داشته و همچنان در کنار هم در جهت تحقق آرمان‌ةای امام راحل و مقام عظمای ولایت در تلاش و صلح و صفا زندگی می‌کنند.
وی ادامه داد: عده زیادی از جمعیت شهرستان مرزنشین و مرزداران نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که با حداقل امکانات در بخش محروم داشلی برون زندگی کرده نیازمند توجه ویژه می‌باشند.
هیوه‌چی تاکید کرد: مهمتر از همه هیچگونه امکانات اشتغال و اشتغال‌زایی ایجاد نشده است که این ماندگاری نسل جدید را در مرزها مشکل می‌سازد و در صورت ادامه این رویه خالی شدن این روستاها از سکنه، مرزها را تهدید می‌کند.
این فعال فرهنگی اجتماعی افزود: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کردند، باید بکوشیم تا با توانمند‌سازی اقتصاد روستایی و فقر زدایی در روستاهای مرزی امن‌ترین مرز کشور را بیش از پیش حفظ و حراست نمائیم.
هیوه‌چی تصریح کرد: استفاده از شایستگان و نخبگان قوم ترکمن در مسئولیت‌های اجرایی شهرستان و استان از خواسته‌های مردم این قوم نجیب است که بیشترین مشارکت را در انتخابات‌های مختلف؛ شورای اسلامی شهر و روستا، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرنگان رهبری و انتخابات ریاست جمهوری داشته‌اند.
وی اضافه کرد: قوم شهید پرور ترکمن بیش از 40درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد اما در احراز پست‌ها و مسئولیت‌های استانی و شهرستانی به اندازه یک درصد سهم هم ندارد.
همچنین این قوم 522 شهید در دوران جنگ تحمیلی تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نمودند.
هیوه‌چی تصریح کرد: شایستگان ما برحسب حرفه و تخصص میبایستی مورد استفاده قرار گیرند، متاسفانه بعد از حدود 4 دهه که از انقلاب اسلامی می‌گذر این مهم محقق نشده است و انتظار می‌رود این مسائل با ریز‌بینی و ظرافت‌های خاصی بایستی حل شود.
در پایان یک بار دیگر انتصاب جنابعالی را تبریک گفته و به عنوان پدر معنوی این شهرستان انتظار داریم با علما، نخبگان، معتمدین و جوانان شایسته قوم ترکمن ارتباط تنگاتنگی داشته باشید.

c_300_250_16777215_10_images_60921.JPGc_300_250_16777215_10_images_60922.JPGc_300_250_16777215_10_images_60920.JPG

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر