c_300_250_16777215_10_images_60930.jpg
تركمن سسي - مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری از تداوم شرایط روزهای گذشته در مرز مشترک ایران و ترکمنستان خبر داد. به گفته وی تا زمانی که مذاکراتی در سطح وزارت خارجه انجام نشود، شرایط در عرصه حمل و نقل تغییر خاصی نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار تركمن سسي محمدجواد عطرچیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه همچنان تردد در مرز مشترک باجگیران متوقف است، تاکید کرد: این مرز که به طور خاص برای رفت و آمدهای مسافرتی و البته خودروهای با وزن کمتر از ۲۰ تن فعال بود، از چند روز قبل و همزمان با سیاست جدید ترکمن‌ها برای وضع عوارض در حرکت کامیون‌های ایرانی مسدود شده است.
به گفته وی، در حال حاضر مسافران ایرانی باید از مرز لطف‌آباد برای تردد استفاده کنند و مرز باجگیران فعلا تردد جدیدی را ثبت نخواهد کرد.
مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری درباره وضعیت ترانزیت خودروهای ایرانی در این مسیر نیز عنوان کرد: متاسفانه تصمیم اتخاذ شده از سوی ترکمن‌ها باعث شده شرایط در این مرز قدری بر هم بریزد. با وجود آنکه این سیاست‌ها به طور گسترده نمی‌تواند در روند کلان ترانزیتی ایران تاثیری بگذارد اما با توجه به اصل اقدام متقابل، ما نیز شرایط را طوری پیش برده‌ایم تا امتیازهایی که از راننده‌های ایرانی دریغ شده به ترکمنستان داده نشود.
عطرچیان با بیان اینکه سیاست‌های ترکمنستان باعث بلند شدن اعتراض چند کشور ترانزیتی منطقه شده است، گفت: کشورهایی مانند قزاقستان، ترکیه و ازبکستان در این باره خواستار توضیح شده‌اند و باید دید آیا مسئولان ترکمنستان برای این تصمیم خود توضیحی قطعی خواهند داد یا شرایط را به همین روال رها خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: سازمان راهداری در عرصه حمل و نقل شرایط اجرایی را پیگیری می‌کند و برای انجام مذاکره یا ورود مستقیم به این موضوع وزارت امور خارجه وارد خواهد شد. از این رو تا زمانی که آنها مذاکرات را نهایی نکنند اطلاعات جدیدی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر