c_300_250_16777215_10_images_60991.JPG
ترکمن سسی-مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان گفت: عقب‌نشینی آب و شرایط اقلیمی سبب شده که بنادر استان گلستان به گل نشسته و امکان فعالیت بندری در آن‌ها وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از خبرگزاری تسنیم،  اسعدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: استان گلستان 131 کیلومتر ساحل دارد که از این میزان 85 کیلومتر آن خلیج است و بقیه نیز در ساحل دریای خزر است و در گذشته شرایط کشتیرانی در استان وجود داشت اما پس از پس‌روی آب دیگر امکان کشتیرانی در بنادر گز و ترکمن وجود ندارد.
وی افزود: طرح توسعه بندر خواجه نفس نیز در گذشته به یک سرمایه‌گذار داده شد اما متاسفانه تاکنون عملیات اجرائی آن آغاز نشده ودر سال 90 نیز این قرارداد تمدید شده و اما همکاری نکردند و در همان سال به سرمایه گذار جدید داده شده و اما اقدامی نشده و همچنان منتظر سرمایه‌گذار و ارائه طرح هستیم.
مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان با اشاره به اینکه بندر تجاری یکی از نیازهای اساسی استان است، تصریح کرد: احداث بندر تجاری فعال در استان می‌تواند برای استان گلستان و استان های اطراف مفید بوده و حج مراودات تجاری با کشورهای همسایه نیز افزایش می‌یابد.
اسعدی افزود: نقطه ای را در سواحل شهرستان گمیشان شناسائی کردیم که نقطه مطلوبی برای احداث بندر است و مطالات اولیه برای این طرح در آن منطقه انجام شده و به زودی مراحل طرح مطالعاتی آن به پایان رسیده و ارائه می‌شود.
وی با اشاره به شرایط نامطلوب خلیج گرگان گفت: وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به استان گلستان و بازدید از سواحل خزر، دستورات لازم را برای نجات خلیج گرگان را داده است و مطالعات اولیه اجرائی لایروبی کانال ها نیز به زودی انجام می‌شود.
مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان گفت: در یک سال گذشته سواحل استان را پایش کردیم و مسدود شدن کانال‌های خوزینی و چاپاقلی سبب خشک شدن کانال‌های خلیج گرگان شده است.
اسعدی با اشاره به اجرای طرح مدیریت یکپارچه‌سازی سواحل استان افزود: با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در سواحل استان گلستان برخورد قاطع می‌شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر