c_300_250_16777215_10_images_000000000111111111133333.jpg

ترکمن سسی-پس از گذشت ۱۸۰ سال از قانون ممنوعیت ساخت مسجد در شهر آتن، مجوز ساخت اولین مسجد رسمی از سوی دولت یونان صادر شد. شهر آتن تنها پایتخت در میان پایتخت کشورهای اتحادیه اروپا است که هیچ مسجدی ندارد.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی،پس از گذشت قریب به دو قرن از صدور قانون ممنوعیت ساخت مسجد در آتن، دولت یونان مجوز ساخت اولین مسجد رسمی در شهر آتن را صادر کرد.

همچنین در ماه جاری میلادی، دولت بودجه جدیدی برای سرعت بخشیدن به روند ساخت اولین مسجد این شهر اختصاص داد.

 

طبق بودجه ای که پیش از این برای ساخت این مسجد در نظر گرفته شده بود، گمان می رفت ساخت این مسجد، حدود ۱۰ سال به طول بیانجامد ولی با تصویب بودجه جدید، این مدت به شکل چشمگیری کاهش خواهد یافت.

 

اما آنچه مورد انتقاد برخی مسلمانان شهر آتن قرار گرفته است، محل تخصیص یافته برای احداث این مسجد است. مسلمان ساکن آتن به دور از دسترس بودن محل مسجد و نیز قرار گیری در میان چندین کارخانه و انبار نگهداری محصولات تولیدی این کارخانجات، را از جمله اشکالات محل احداث مسجد مطرح کرده اند.

 

مسلمانان بر این باورند، مسجد رسمی مسلمانان نباید دچار چنین اشکالاتی باشد و از لحاظ موقعیتی باید در دسترس همگان قرار داشته باشد.

 

یکی از مسلمانان ساکن آتن در این باره اظهار داشت: ما مسلمانان همانند دیگران، شهروندان یونان محسوب می شویم و مانند سایرین مالیات پرداخت می کنیم و این حق ماست که مکان درخوری برای عبادت خود داشته باشیم.

 

پس از خروج امپراطوری عثمانی از یونان و با وجود غریب به یک میلیون مسلمان در این کشور، ساخت مسجد در آتن ممنوع اعلام شد.

 

برخی آمارها از وجود دسته کم ۲۰۰ هزار مسلمان در آتن خبر می دهد که ایشان در طول ۱۸۰ سال گذشته، به صورت مخفیانه و در نمازخانه های و مساجد زیرزمینی به انجام عبادات خود می پرداختند.

 

حال با سرازیر شدن سیل پناهجویان مسلمان از خاورمیانه و شمال آفریقا به این کشور، تعداد مسلمانان ساکن آتن افزایش چشمگیری یافته است و ایشان نیز برای برپایی مراسمات عبادی خود نیازمند فضای بیشتری هستند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر