c_300_250_16777215_10_images_00000000000000000009876464664644774740040404040.jpg

ترکمن سسی-نشریه اسلام‌ستیز شارلی ابدو در جدیدترین اقدام موهن خود قربانیان زلزله ایتالیا را مضحکه قرار داد.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از روزنامه فرانسوی فیگارو، انتشار کاریکاتوری در نشریه فکاهی شارلی ابدو درباره زلزله اخیر ایتالیا که حدود ۳۰۰ کشته بر جای گذاشت، جنجال‌هایی را در ایتالیا در پی داشته است.

 

این کاریکاتور که در شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده‌ای منتشر شده است، قربانیان زلزله را در حالی نشان می‌دهد که با جملاتی، به غذاهای ایتالیایی از جمله «ماکارونی با سس گوجه فرنگی» و «ماکارونی گراتینه» تشبیه شده‌اند.

 

واکنش مقامات ایتالیایی/ کاریکاتور مشمئزکننده و تهوع‌آور

 

آندرا اورلاندو، وزیر دادگستری ایتالیا دیروز، ۱۲ شهریورماه، این تصاویر را «مشمئزکننده» توصیف کرد و گفت: نیازی نمی‌بینم که توضیح بیشتری بدهم، فکر می‌کنم آن‌ها آنچه را که به دنبالش بوده‌اند، یافته‌اند. آن‌ها می‌خواستند که توجه رسانه‌ها را به خود جلب کنند.

 

پیترو گراسو، رئیس سنای ایتالیا نیز گفت: من به آزادی نشریات فکاهی احترام می‌گذارم؛ اما این را حق خود می‌دانم که بگویم این تصاویر «تهوع‌آور» است.

 

بیانیه سفارت فرانسه در رم

 

سفارت فرانسه در رم نیز برای آرام‌کردن اوضاع در بیانیه‌ای اعلام کرد: روزنامه‌نگاران آزادند نظرات خود را بیان کنند؛ هر چند که کاریکاتور شارلی ابدو به هیچ وجه بیانگر موضع فرانسه نیست.

 

شارلی ابدو از نشریات اسلام‌ستیز فرانسوی است که تاکنون چندین بار به بهانه آزادی بیان در قالب طنز به اعتقادات و مقدسات مسلمانان توهین کرده است.

 

این نشریه تنها به توهین به مقدسات مسلمانان اکتفا نکرده و گاه و بی‌گاه مسائل روز جهان را نیز دست مایه طنز قرار می‌دهد که نمونه آن توهین به آیلان کردی(پسر بچه آواره سوری که در سال ۲۰۱۵ در دریای مدیترانه غرق شد) و قربانیان زلزله ایتالیا است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر