c_300_250_16777215_10_images_61190.jpg
ترکمن سسی-امام جمعه نگین شهر گفت: در عمدی بودن حادثه منا شکی نیست به همین علت نمیتوان آنان را بخشید، آل سعود وحدت مسلمانان را مورد هدف قرار داده است.

به گزارش ترکمن سسی ، آخوند ابوبکر خوجم لی امام جمعه نگین شهر در جمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه جامعة المصطفی(ص) گفت: حج فریضه ای است که برگردن هر مسلمانی است، در صورت استطاعت این عمل بر هر کسی واجب می شود.
حاج آخوند خوجم لی افزود: هر کسی که در راه خدا کشته بشود یا به خاطر خدا کشته شود پاداش و حسابش با خداوند است، یکی از مصادیق بارز مهاجراً الی الله همین شهدای منا بوده اند، که کسانی به خاطر اعمالی که خداوند برای آنها موظف کرده بود از دنیا رفته اند.
وی با اشاره به اهمیت حج بیان کردند: حج یک همایشی بسیار بزرگ است که هر ساله یک بار انجام می شود که این عمل به صورت جهانی و گسترده برگزار میشود، تمام مسلمانان به وسیله حج با یکدیگر جمع میشوند و زمینه یک اتحاد و همدلی را ایجاد میکنند، عربستان چشم دیدن اتحاد ما مسلمانان را نداشته است.
امام جمعه نگین شهر اذعان کرد: بنده خودم در سال گذشته به حج مشرف شده بودم، لحظات آخر و قبل از اعمال منا تمام احوال همسفران ما عوض شده بود، انگار داشتند خودشان را برای رفتن آماده میکردند، یک حس و حال عجیبی بود.
خوجم لی با اشاره به هم دلی مسلمانان در حج خاطر نشان کردند، اگر برای کسی در حج مشکلی ایجاد میشد مردم به صورت خود جوش به یاری یکدیگر میشتافتند، و مشکلات یکدیگر را بر طرف میکردند، دولت عربستان چطوری توانست که این فاجعه به این بزرگی را به بار بیاورد.
امام جمعه اهل سنت ادامه داد: در زمان طوفان حضرت نوح(ع) وقتی کل دنیا را آب فرا گرفته بود آبزیانی مانند ماهیان بزرگ برای امنیتشان به مکان فعلی مکه هجوم می آوردند، حتی در زمان قدیم وقتی حیوانی دنبال شکار بود شکارش به داخل حرم می آمد آن حیوان از شکارش منصرف میشد، به خاطر احترام به خانه امن الهی دست از شکار میکشید.
وی گفت: دولت آل سعود باید بستری آماده میکرد تا زمینه امنیت را دو چندان شود، ولی متاسفانه این سوء مدیریت و عدم ایجاد امنیت باعث بروز حادثی عظیم شد که دلهای ما مسلمانان جهان را به درد آورد، و هیچگاه این حادثه را فراموش نمیکنیم.
امام جمعه نگین شهر با تاکید بر بی لیاقتی حکام عرب در افزود: دولت عربستان کاملا عمداً و برنامه ریزی شده در حادثه منا دخیل بوده است، وقتی ما را به سمت خیابان 204 هدایت کرده اند به همراهان خودم گفتم خداوند عاقبت ما را ختم به خیر کند، خودم از این خیابان احساس خیلی بدی داشته ام.
خوجم لی ادامه داد: وقتی صحنه را بر خودم تنگ دیدم سعی کردم معبری باز کنم تا چند نفر را از تحت فشار بیرون بیارم بعد از نجاتشان دوباره برگشتم تا به کمک دیگران اقدام کنم آن معبر توسط نگهبانان بسته شده بود، به من اجازه ورود نمیداند، بعد از اصرار و خواهش و جواب ندادند، متوجه عمدی بودن این قضیه شده بودم.
این روحانی اهل سنت در پایان با بیان این نکته که دولت عربستان به طور عمد این حادثه را به وجود آورد خاطر نشان کرد: سوء مدیریت و عدم ایجاد امنیت در حج سال گذشته حادثی تلخ به وجود آورد که هیچگاه قابل جبران نیست، به خاطر عمدی بودن این اقدام وحشیانه عربستان عقاب خواهد شد./طوبی گلستان

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر