c_300_250_16777215_10_images_61291.jpg

ترکمن سسی-رئیس دادگستری گُمیشان با ارائه توضیحاتی در خصوص درگیری عصر روز گذشته صیادان غیر مجاز و مامورین یگان حفاظت محیط زیست گلستان گفت: در پی کشته شدن یک صیاد با گلوله به خطا رفته؛ محیط بانی که عامل قتل شده است پس از تحقیقات لازم و صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی،محمد تازیکی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: عصر روز گذشته مقتول با موتور سیکلت و به همراه حدود ده دستگاه موتورسیکلت دیگر از صیادان غیر مجاز که بعضا دو نفر سرنشین داشتند به سمت کانال های آبی شمال گُمیشان برای صید می روند که با گزارش مردمی به اداره محیط زیست دو نفر از محیط بانان به محل عزیمت و در پی آن صیادان با دیدن مامورین اقدام به فرار می کنند.

 

وی اظهار کرد: در حین فرار صیادان فرد مقتول در حالی که روی موتور خود نشسته و متوقف بوده است با صدای بلند خطاب به سایر دوستان خود بیان می دارد که برگردید این مامورین کاری نمی توانند بکنند.

 

تازیکی افزود: در ادامه دو تیر که اولی هوایی و جنبه اخطار داشته است از اسلحه سازمانی مامور محیط زیست شلیک می شود که گلوله دوم به باسن مقتول اصابت می کند و علیرغم اعزام به موقع به نزدیکترین بیمارستان در شهرستان بندرترکمن و عمل جراحی صورت گرفته، به سبب خون ریزی شدید صیاد فوت می کند.

 

رئیس دادگستری گُمیشان ادامه داد: دستورات اولیه جهت انجام کالبد شکافی و تشخیص علت تامه فوت توسط پزشکی قانونی صادر و سلاح و مهمات توقیفی جهت بررسی به کارشناس اسلحه و مهمات اداره پلیس آگاهی مرکز استان گلستان مستقر در گرگان ارجاع شده است.

 

تازیکی افزود که پس از تحقیقات لازم اتهام به محیط بان گُمیشانی تفهیم و با صدور قرار بازداشت موقت متهم روانه زندان شد.

 

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایرنا که اتهام محیط بان دقیقا چه بوده است؟ توضیح داد: اتهام قتل است اما اینکه عمد یا شبه عمد یا نظایر آن بوده است، نیازمند بررسی های پلیسی و قضایی و اظهار نظر دقیق کارشناسان خبره و ذیصلاح است.

دیدگاه‌ها  

+5 #1 حسن 1395-07-14 10:29
ایشان چرا به این نکته اشاره نکردند که افراد یاد شده براری صید چند میگو رها شده در کانال به آنجا رفته اند؟ چرا همیشه در این گونه مواقع مسئولان که وظیفه شفاف سازی و دفاع از مظلوم را دارند، برعکس عکل کرده و همه واقعیت ها را نمی گویند؟ کشتن به خاطر چند تا میگو؟ کشتن فردی که آن چند تا میگو را برای پر کردن شکم خانواده خود داست می برد
نقل قول کردن
+4 #2 گلی 1395-07-14 11:56
چطور محیط بان از فاصله دور مفهوم تورکمنی - بگردید اینها کاری نمی توانند بکنند را می فهمد--- پس یا باید این محیط بان تورکمن باشد یا اینکه رئیس دادگستری ...
نقل قول کردن
+1 #3 وهاب 1395-07-15 01:57
.عجب ... یه انسان رو میکشن اونم میگن اتفاقیه آخه ... مخاطبت یه بچه نیست که میگی تیر هوایی زده .آدم عاقل تیر هوایی یعنی فرد تیر نمیخوره هیچیش هم نمیشه مگر این که مستقیم اون انسانو هدف قرار بدی و یه انسان رو بکشی در ضمن ... ، این برای چندمین باره تو این منطقه اتفاق میفته ...
نقل قول کردن
+2 #4 حسین 1395-07-18 23:12
درجواب ... اولا باتوضیحاتی که اقای رئیس دادگستری داده اند درگیری بین صیادان غیر مجازباماموران محیط بان نبوده زیرا خود اقای رئیس اظهار داشتند صیادان با دیدن مامورین بدون درگیری پابه فرار می گذارند هیچ اشاره ای به درگیری فی ما بین نشده است ثانیا طبق اظهار رئیس دادگستری فقط ایشان همراهان خودرا دعوت به ایستادن می کند که چنین اتفاقی هم نیفتاده است جای سوال است مامور محیط بان به چه علت از اسلحه استفاده نموده است بایستی دلیل داشته باشدمثل ایا صیادان به طرف وی تیر اندازی کرده اند _یا چند نفری به قصد کشتن وی باسلاح سرد به وی حمله کرده اند _یاصیاد شکار غیر مجاز که حکم ان کشتن فرد صیاد باشددردست داشته ودرحال فراربوده که محیط بان برای جلوگیری ازفرار اقدام به تیراندازی نموده است درتوضیحات رئیس دادگستری هیچ کدام ازاین موارد ذکر نشده است پس نیازی به استفاده از سلاح هم نبوده است ثالثا معلوم است که جرم قتل عمد میباشد چون محیط بان کاملا اگاهی دارد که اگر گلوله به صیاد اصابت کند اورا خواهد کشت پس محیط بان با اگاهی وعلم به موضوع این کار راکرده که مستوجب حکم معلوم است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر