c_300_250_16777215_10_images_61485.jpg
تركمن سسي - معاون برنامه ریزی دادگستری گلستان از تلاش برای کاهش جمعیت کیفری زندان های استان خبر داد و گفت: در این راستا همایش حبس زدایی با حضور قضات استان برگزار تا راهکارهای کاهش جمعیت کیفری را بررسی کنند.


به گزارش دریافتی صبح سه شنبه تركمن سسي ، محمود سپانلو افزود: همایش قضات محاکم کیفری استان 29 مهر برگزار و نوآوری های قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری در حوزه کاهش جمعیت کیفری و فردی سازی کیفر در این همایش بررسی می شود تا نگرش تازه ای که در قوانین جدید نسبت به مجازات حبس، ایجاد شده است به قضات کیفری منتقل شود.


وی اضافه کرد: برای بهره گیری بهتر ازفرصت این همایش، 6 کارگروه با حضور قضات کیفری باتجربه از یک ماه پیش در استان شکل گرفته است.


معاون دادگستری گلستان ادامه داد: وظیفه این کارگروه ها بررسی مقدماتی و آسیب شناسی قوانین و کشف اختلاف رویه هایی است که سبب افزایش جمعیت کیفری زندان ها می شود.
به گفته وی؛ نتیجه تحقیقات قضات این کارگروه ها و راهکارهایی که به آن دست یافته اند، در این همایش یک روزه ارائه می شود.


اسپانلو اضافه کرد: قرارهای منتهی به بازداشت، نهادهای بی اثر کننده تعقیب و حبس، نهادهای بی اثر کننده اجرای مجازات حبس و نحوه استفاده از نهادهای جدید حقوقی کیفری از جمله مواردی است که در این کارگروه ها بررسی خواهد شد.


استان گلستان دو زندان در شهرستان های گرگان و گنبدکاووس و یک کانون اصلاح و تربیت دارد./ايرنا

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر