c_300_250_16777215_10_images_61535.jpg
تركمن سسي –معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان با اشاره به ساخت دانشگاه گلستان در مکان جدید تصریح کرد: نیاز است که باغ گیاه‌شناسی در سایت جدید دانشگاه گلستان ایجاد شود و تولید گیاهان داروئی نیز در دانشگاه گلستان در حال انجام است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان گفت: هم اکنون ۴ هزار دانشجو در دانشگاه گلستان تحصیل می‌کنند و این دانشگاه ۱۳۵ عضو هیئت علمی دارد.


به گزارش تركمن سسي ، مهناز اقدسی ظهر امروز در جلسه ستاد توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادی استان گلستان اظهار داشت: کشت بافت گیاهی در این دانشگاه در حال گسترش است و تولید گیاهان دارویی نیز یکی دیگر از فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه است.


وی افزود: کشت بافت حیوانی نیز در حال توسعه در دانشگاه گلستان است اما لازمه آن وجود امکانات مورد نیاز و همکاری بیشتر در این زمینه است.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان با اشاره به ساخت دانشگاه گلستان در مکان جدید تصریح کرد: نیاز است که باغ گیاه‌شناسی در سایت جدید دانشگاه گلستان ایجاد شود و تولید گیاهان داروئی نیز در دانشگاه گلستان در حال انجام است.


اقدسی گفت: دانشگاه گلستان آماده همکاری با همه ارگان های دولتی در زمینه تحققات و به خصوص در زمینه سلول های بنیادی است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان هم در این جلسه گفت: مشکلات بخش بهداشت و درمان بسیار وسیع است و بیماری های مزمن و سخت علاج، هزینه‌های سنگینی را برای خانواده‌ها دارد که باید برای آن راهی اندیشید.


تقی ریاحی افزود: بحث سلول های بنیادی همچنان سربسته است و برآوردها نشان می‌دهد که می تواند پنجره ای نو در این حوزه باشد و بسیاری از مشکلات در حوزه علم پزشکی رفع کند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تصریح کرد: نگاه به دانشگاه‌های استان است تا در رونق تحقیقات بخش سلول‌های بنیادی پررنگ تر وارد شوند.


در این جلسه ستاد توسعه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به عنوان نوزدهمین ستاد استانی در استان گلستان فعالیت خود را آغاز کرد./ خبرگزاری تسنیم

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر