c_300_250_16777215_10_images_000000000000000000000000000000000000000000000000w0.jpg

ترکمن سسی-جلال محمود زاده رئیس فراکسیون اهل سنت در مجلس شورای اسلامی گفت:ما از آقای عثمانی (نماینده بوکان) که با حمایت نمایندگان اهل سنت در هیئت رئیسه حضور یافتند انتظار داریم برای جامعه اهل سنت بیش از پیش مفید واقع باشند اما به عللی که خود ایشان باید توضیح دهند کمتر به امور و مطالبات اهل سنت بها می دهند.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از کردپرس،روز گذشته نامه ای منتشر شد که در آن نمایندگان اهل سنت از روحانی درخواست کردند که در ترمیم کابینه از ظرفیتهای اهل سنت استفاده کنند.

 

نبود امضای محمد قسیم عثمانی،عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده بوکان در زیر این نامه واکنش افکار عمومی را در فضای مجازی به همراه داشت.

 

در همین ارتباط عثمانی روز گذشته دوشنبه (۳آبان ماه) در گفتگو با کردپرس واصل شدن نامه معرفی وزراء پیشنهادی روحانی به مجلس را علت امضاء نکردن نامه نمایندگان اهل سنت به روحانی اعلام کرد و گفت: که به نظر حقیر نمی تواند این نامه ها منجر به نتیجه عینى و عملی شود.

 

این سخنان واکنش شدید جلال محمود زاده،رئیس فراکسیون اهل سنت در مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم مهاباد را به همراه داشت.

 

محمودزاده در واکنش به اظهارات عثمانی گفت:برعکس گفته آقای قسیم عثمانی هنوز به طور رسمی وزرای پیشنهادی به مجلس معرفی نشده و در صورت معرفی این وزرا از سوی دولت،باید از تریبون مجلس این افراد معرفی شوند و در غیر اینصورت وزراء معرفی نشده اند.

 

نماینده مهاباد افزود:ما از آقای عثمانی که با حمایت نمایندگان اهل سنت در هیئت رئیسه حضور یافتند انتظار داریم برای جامعه اهل سنت بیش از پیش مفید واقع باشند اما به عللی که خود ایشان باید توضیح دهند کمتر به امور و مطالبات اهل سنت بها می دهند.

 

وی گفت:در تنظیم نامه ی فراکسیون اهل سنت خطاب به رئیس جمهور که در آن خواستار معرفی یک سنی برای تصدی یکی از سه وزارت خانه فاقد وزیر شدیم در ابتدا یک پیش جلسه در فراکسیون اهل سنت تشکیل دادیم و در این پیش جلسه با حضور نمایندگان اهل سنت مجلس که متاسفانه آقای عثمانی حضور نداشتند متن نامه تنظیم شد و  در زمان تنظیم نامه آقای عثمانی در مجلس حضور داشتند اما پس از تایپ نامه در صدد تهیه امضا برای این نامه برآمدیم آقای عثمانی را نیافتیم خود بنده سه بار به هیئت رئیسه مجلس رفتم اما موفق به یافتن آقای عثمانی جهت امضای این نامه نشدم حتی به دفتر آقای عثمانی در مجلس رفتم که در دفتر خود نیز حضور نداشتند.

 

محمود زاده افزود:شاید ایشان احساس می کنند اگر نامه های مربوط به مطالبات اهل سنت را امضا کنند در انتخاب مجدد ایشان به عنوان هیئت رئیسه با مشکل مواجه می شوند بهمین دلیل از امضای این گونه ها نامه سرباز می زنند.

 

وی تصریح کرد:با توجه به اینکه روز شنبه جلسه رسمی نبود در روز یکشنبه نامه را مستقیما به دفتر آقای رئیس جمهور ارسال کردیم.

 

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس گفت:برعکس گفته آقای عثمانی این نامه وصول شده و بدست رئیس جمهور رسید و این نامه هیاهو نیست بلکه این مطالبات به حق اهل سنت است که آقای رئیس جمهور در بیانیه اقوام خود تاکید کردند که از ظرفیت اقوام و اهل سنت استفاده می کنند و ما تلاش آقای روحانی برای ترمیم کابینه را فرصتی برای عمل کردن ایشان به وعده شان دانستیمو پیشنهاد کنیم از نخبگان اهل سنت استفاده کنند.

 

نماینده مهاباد گفت:قبل از انتشار این نامه نیز آقای دکتر خضری نماینده سردشت و پیرانشهر در تذکری از رئیس جمهور خواستند از نخبگان اهل سنت در این پست ها استفاده کنند که جای تشکر و تقدیر دارد که در نطق خود دغدغه جامعه اهل سنت را یادآوری کردند و  ما هم به وظیفه خود دانستیم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوباره دغدغه جامعه اهل سنت را یاداوری کنیم.

 

وی افزود:برعکس گفته ی آقای عثمانی مطرح کردن مطالبات اهل سنت هیچ ضرری برای نظام ندارد و رهبر معظم انقلاب و سایر مقام های عالی کشوری همیشه از مطالبات اهل سنت حمایت کرده اند مثلا آقای ذوالفقار نسب شخص ورزشی و تحصیل کرده دکترای این عرصه هستند که آقای رئیس جمهور می توانند از ایشان در وزارت ورزش استفاده کنند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر