c_300_250_16777215_10_images_61574.jpg

تركمن سسي - مدیر حوزه علمیه هدایتی اهل سنت کلاته ابریشم گفت: اسلام و قرآن هرگز اجازه حکم تکفیر کسی را که کلمه شهادت بر زبان جاری می کند نداده و چنانچه کسی اقدام به اینگونه عمل بزند و مسلمین را تکفیر کند، قطعا خود آن شخص از دین خارج شده است.


به گزارش خبرنگار تركمن سسي به نقل از خبرگزاری تقریب(تنا) ،" حاج خالمحمد آخوند سرفراز" مدیر حوزه علمیه هدایتی اهل سنت روستای کلاته ابریشم از توابع شهرستان راز و جرگلان اظهار داشت: جریان های موسوم به داعش و تکفیری ها که خود را اسلام ناب محمدی معرفی می کنند، جریان هایی هستند که از سوی استکبار و صهیونیست ها حمایت مالی می شوند و در این گروه ها یک عده با اهداف سیاسی و آگاهانه و یک عده هم ممکن است فریب خورده باشند و این جریان ها را به وجود آورده اند.

وی تصریح کرد: جریان های تکفیری که گاها ادعای اهل سنت بودن نیز می کنند و همه را غیر از خودشان به شرک و کفر متهم می کنند که این جریان ها ربطی به اهل سنت ندارد و اصلا نحوه رفتار و عملکرد آنها هیچ سنخیتی با اسلام ندارد و اسلام را از منظر جهانی آیین عقب مانده و انسان کش معرفی می کنند.

آخوند سرفراز بیان داشت: باید حاکمان کشورهای اسلامی به ایجاد الفت و محبت در بین کشورهای اسلامی و روابط حسنه دولت ها بکوشند و با دعوت کردن ملت ها به وحدت و همبستگی زمینه را برای به وجود نیامدن این گروه های افراطی فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما امروزه مشاهده می کنیم که این گروه های افراطی از موصل و دیگر شهر های عراق و سوریه به بیرون رانده می شوند که این ها برای مسلمانان جهان پیامی بسیار مهم دارد، که همچنان وحدت خود را حفظ بنمایند تا دشمنان دیگر به خودشان اجازه ندهند چنین گروه های افراطی را در بین مسلمین ایجاد کنند.

مدیر حوزه علمیه کلاته ابریشم ادامه داد: دشمنان اسلام کینه ای دیرینه از زمان صدر اسلام نسبت به مسلمین دارند و به هرطرقی می خواهند در بین مسلمین اختلاف ایجاد کنند و جنگ های مذهبی را ترویج بدهند تا به اهداف پلیدشان برسند که ما نیز باید این امید را به خودمان ندهیم که با ازبین رفتن داعش دیگر خطری برای مسلمین وجود ندارد و بلکه باید با اطاعت از فرامین رهبری و حفظ وحدت آمادگی کامل در برابر هرگونه توطئه دشمنان را داشته باشیم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر