c_300_250_16777215_10_images_00000000000000000000000000000000000000000000000199.jpg

ترکمن سسی-استاد طه آخوند فروزش در مراسم فارغ التحصیلی طلاب حوزه علمیه اهل سنت احمدیه روستای قره خوجه کلاله که هفته گذشته برگزار شد،سخنان مهمی درباره اتحاد مسلمین به زبان آورد.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی،طه آخوند فروزش از علمای شاخص منطقه شرق گلستان است که از احترام خاصی در میان مردم ترکمن صحرا برخوردار است.

 

طه آخوند فروزش در این مراسم با بیان اهمیت تحمل نقد و گفتارهای برادران دینی خود گفت:بسیاری علم کم دارند و از روی ناآگاهی اظهارات تند و برخوردهای ناسنجیده می کنند،اینگونه رفتارهای نابخردانه مانند جرقه آتشی بر انبار کاه است.

 

این عالم اهل سنت تصریح کرد:در زمان ما اولی الامر،علما و امرا هستند و اینگونه رفتارها و جریان ها باید توسط آنها مدیریت شود چرا که اگر مدیریت نباشد،وضع بدتر می شود،با پیروی از قرآن،سنت پیامبر(ص) و خلفای راشدین(رض)و گذشت از یکدیگر می توان از شرایط فعلی جهان اسلام خارج شد.

 

آخوند فروزش تاکید کرد:تکفیر مقوله ای مردود است و اهل قبله مسلمان هستند،نمی توان کسی را که نماز می خواند تکفیر کرد،حال با دست باز نماز بخواند یا بسته فرقی نمی کند،هیچ کسی را نمی توان به دلیل داشتن عقیده ای تکفیر کرد.

 

آخوند فروزش افزود:در زمان سلف صالح و ائمه خوارج،معتزله،اهل حدیث و اشاعره حلقه های درسی تشکیل می دادند و در مسجد کنار یکدیگر با برادری عبادت می کردند،وقت نماز یکی از آنها امام بود و همه آنها به وی اقتدا می کردند چون الگوی آنها چنگ زدن به قرآن و سنت پیامبر(ص) و صحابه اش بود، مشکل ما اینجاست که همه قرآن می خوانیم و همه بر خلاف یکدیگر صحبت می کنیم و از یکدیگر طلبکار هستیم.

 

آخوند فروزش با تلاوت آیه ای از قرآن کریم گفت:ما در قرآن داریم که یهودی ها به مسیحی ها می گویند شما را قبول نداریم و رد می کنیم و مسیحی ها نیز همین سخن را به یهودی ها می گویند،حال ما نباید مثل اهل کتاب رفتار کنیم و یکدیگر را تکفیر کنیم.

 

آخوند فروزش تصریح کرد:نباید هدف هیچ گروهی نابودی گروه دیگر باشد،در هیچ کجای تاریخ نمی توانید پیدا کنید که فرقه ی قدرتمند تر فرقه ی ضعیف تر را نابود و از بین برده باشد،آزموده را آزمودن خطاست.

 

وی با تاکید بر احترام به مقدسات یکدیگر گفت:باید انتقاد باشد اما انتقادی که منجر به فتنه و آتش افروزی نشود،نباید به مقدسات سایرین اهانت شود و اگر کسی از روی نادانی این کار را انجام داد باید به وی گوشزد کنیم تا باعث سو استفاده افراطی ها نشود.

 

الحاج آخوند فروزش در پایان سخنانش گفت:مسئولین نظام هم همین حرف ها را تائید می کنند و به آن احترام قائل هستند،اگر کسی بر خلاف این سخنان گام بردارد حتی اگر از مسئولین نظام باشد،بر خلاف نظام جمهوری اسلامی،بر خلاف شریعت و هم بر خلاف مصالح عمومی جامعه گام بر می دارد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر