c_300_250_16777215_10_images_2015_139401291055503275118244.jpg

ترکمن سسی-محیطبانان غرب گلستان 6 شکارچی غیرمجاز را به همراه 4قطعه پرنده آبزی و خشک زی در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع تالاب بین المللی گمیشان دستگیر کردند.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا،علی بیانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های گمیشان و بندرترکمن گفت:محیطبانان یگان حفاظت طی سه مأموریت در این منطقه این شکارچیان را دستگیر و 5 قبضه سلاح شکاری تک لول و دو لول را کشف کردند.

 

به گزارش ایرنا همه ساله و همزمان با مهاجرت پرندگان به منابع آبی گلستان تعدادی از سودجویان و متخلفان مبادرت به شکار این گونه ها می کنند.

 

تالاب بین المللی گمیشان در شمال غرب استان گلستان یک زیستگاه منحصر به فرد با وسعت بیش از 20 هزار هکتار است که 14 هزار هکتار آن جزء مناطق شکار و صید و تیراندازی ممنوع سازمان حفاظت محیط زیست می باشد.

 

گمیشان یک تالاب ساحلی محسوب می شود و طیف گسترده ای از گونه های مختلف پرندگان همچون مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله به آن مهاجرت می کنند.

همچنین تعداد گونه های موجود که برای زمستان گذرانی یا زادآوری در تالاب هستند حدود 110 گونه برآورد می شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر