c_300_250_16777215_10_images_00000000000000000000000000000000000000000000000098.jpeg

ترکمن سسی-در پی اتفاقات اخیر که برای کار آفرینان سیجوالی که به حریم ۳۷.۵ متری جاده تجاوز کرده بودند و برخورد شدید دستگاه ها و تنشهای به وجود آمده،دکتر رامین نورقلی پور نماینده مردم شریف غرب گلستان در اولین فرصت پس از بازگشت به حوزه خود برای برسی مشکلات پیش آمده جلسه ای با مردم این روستا برگزار کرد.

 

طی این جلسه که ابتدا جمعی از اهالی روستا حضور داشتند،ابتدا به شرح وقایع و خسارتها و مشکلات وارده و نحوه برخورد دستگاه های اجرایی توضیحاتی به نماینده خود دادند که در پی آن دکتر نورقلی پور از بخشدار سیجوال و رئیس اداره راه و ترابری،آقای اونق برای پاره ای از توضیحات و شنیدن مشکلات مردم خواستار حضور آنها در جلسه شدند.

 

بعد از حضور مسئولین،اهالی روستا اینگونه عنوان کرده اند که، روستای سیجوال روستای ناشناخته ای بود، این مناطق در بدترین شرایط موجود بود که هیچ کس حتی دولت برای توسعه و آبادانی این روستا گامی برنداشت و این مردم روستا بودند که با ایجاد فعالیتهای اقتصادی و ایجاد اشتغالزایی برای جوانان خود، توانستند روستا را آباد کنند. حال این برخوردها در شان و منزلت اهالی این روستا نمی باشد که برای اجرای قوانینی که برای رفاه ما مردم وضع شده است بیایند با برخوردهای تند و تخریب کنتورهای گاز و برق شرایط سختی برای خانواده ها بوجود آورند.

 

در ادامه جلسه آقای اونق، رئیس اداره راه به عنوان مجری این طرح توضیحاتی دادند و فرمودند که اخطارهای شفاهی و کتبی به کسبه داده شده بود و با توجه به این که حکم تخریب از طرف دادستان لازم الاجرا بود و قانون نیز بنده را موظف به اجرای این حکم کرد و اگر نه ما نیز مسئولین این مردم هستیم و به هیچ وجه دوست نداریم به کسی خسارتی وارد شود.

 

در ادامه این نشست دکتر نورقلی پور با بیان این موضوع که بنده به عنوان ناظر اجرای قانون میباشم افزود در این که کسبه به حریم قانونی تجاوز کرده اند شکی نیست و قانون باید اجرا شود ولی مشکل اصلی ما در نحوه ی اجرای قانون است، بنده به عنوان حامی مردم و این طرح کار آفرینی خودجوشی که مردم ایجاد کرده اند هستم و همانطور که در گذشته به رئیس محترم اداره اطلاعات و فرماندار شهرستان تاکید داشته ام که در کنار اجرای قانون با احترامات لازم با مردم برخورد شود، حال باید دنبال راهی بود تا در چهارچوب قانون این اشتغالزایی تداوم و توسعه پیدا کند و بر این اساس بنده قول پیگیری کاهش حریم قانونی راه را از طریق وزارت راه خواهم داد و جا دارد بنده به نوبه خود بابت این اتفاق از این مردم عزیز عذرخواهی کنم.

 

از جمله نتایج دیگر این نشست دکتر نورقلی پور این بود که،آقای اونق قول همکاری و در اختیار گذاشتن انواع ماشین آلات سنگین برای ساماندهی این مغازه ها و هم چنین قول آسفالت کردن جلوی این مغازه ها برای ایجاد شرایط بهتر و همچنین قول گرفتن مجوز جوی آب برای جلوگیری از خسارت آبهای سطحی را نیز داده اند.

 

حبیب الله ایری

 

منبع:کانال نورقلی پور

 

دیدگاه‌ها  

+4 #1 شهروند 1395-09-10 11:22
درخواست کاهش حریم قانونی راه از طرف نماینده خنده دار و غیرممکن است . بساط پهن کردن در حریم راه ممنوع است این ربطی به کاهش حریم جاده ندارد . برای توسعه پایدار حریم جاده افزایش یابد نه کاهش
نقل قول کردن
+3 #2 شهروند. 1395-09-10 12:52
آقای نورقلی پور عزیز و محترم ، پروژه جاده بندرترکمن - کردکوی چه موقع به اتمام می رسد؟؟؟ این جاده 10 کیلومتر هم نمیشه. آیا این جاده بدلیل کم عرض بودن خطرناک نیست؟ آیا شب هنگام نیاز به روشنایی ندارد؟ ضمنا جاده کردکوی به بندرترکمن برای شهرستان بندرترکمن و حتی گمیشان نیز مهم است چون اکثریت مسافران عزیز چه از سمت مازندران و چه از سمت خراسان از شهرستان کردکوی عبور خواهند کرد و وقتی این جاده را ببینند چه خواهند گفت؟؟؟؟؟ چرا جاده سازی که دو سه سال پیش شروع شد ،متوقف شده است؟
نقل قول کردن
0 #3 رحیم 1395-09-10 15:10
رئیس راه و ترابری بندرترکمن هم همانند نماینده مجلس به فکر جاده بندرترکمن کردکوی باشند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر