c_300_250_16777215_10_images_2015_1393052021054549433950442.jpg

ترکمن سسی-با وجود اطفاء حریق جنگل‌های شهرستان کردکوی، علی‌آبادکتول و رامیان، همچنان جنگل‌های شهرستان مینودشت و گالیکش در حال سوختن است و تمامی نیروهای امدادی در منطقه حاضر هستند.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از فارس،از شامگاه گذشته اخبار مختلفی در خصوص وقوع آتش در جنگل‌های مختلف استان منتشر شد که در آخرین اخبار نگران‌کننده، از عصر امروز جنگل‌های نقاط مختلف استان گلستان به طور همزمان طعمه حریق شد.

 

از بعد از ظهر امروز گسترش آتش و تعداد نقاطی که طعمه حریق شده بود، باعث شد تا سپاه، بسیج و ارتش نیز وارد عمل شده و به کمک مدیریت بحران استان بیایند تا هرچه سریعتر آتش جنگل‌های استان خاموش شود.

 

شدت حریق در نقاط شرق استان گلستان باعث شد تا شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در شهرستان مینودشت تشکیل شود و مدیران استانی و شهرستانی برای هماهنگی‌های بهتر و بیشتر از نزدیک بر اوضاع مدیریت کنند.

 

اقدامات امدادی و اطفاء حریق باعث شد تا آتشی که در جنگل‌های غرب استان شعله‌ور شده بود توسط نیروهای امدادی و بسیج مردمی خاموش شود که در حال حاضر بر اساس آخرین پیگیری خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، آتش جنگل‌های شهرستان کردکوی مهار و اطفاء شده است.

 

اما با توجه به وضعیت ناپایدار هوا در سطح استان، یک تیم مجهز از نیروهای منابع طبیعی شهرستان کردکوی در منطقه حاضر هستند تا در صورت وقوع باد شدید و شعله‌ور شدن آتش، اقدامات ضربتی برای اطفاء حریق را انجام دهند.

 

آتش جنگل‌های شرق استان گلستان در مناطق علی‌آبادکتول و رامیان نیز با اقدامات دستگاه‌های امدادی و بسیج نیروها مهار و اطفاء شده است که نیروها برای پیشگیری از آتش‌سوزی مجدد، در منطقه حضور دارند.

 

آماده‌باش امداد هوایی استان برای مهار آتش

 

صادقلعلی مقدم مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان دقایقی پیش در خصوص آخرین وضعیت آتش‌سوزی جنگل‌های استان اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات سریع همکارانم در بخش‌های مختلف امدادی، آتش‌سوزی‌های کردکوی، علی‌آبادکتول و رامیان مهار شد اما در مناطق مینودشت و گالیکش همچنان به دلیل وزش باد و ناپایداری وضعیت جوی، آتش همچنان شعله‌ور است.

 

وی اضافه کرد: بارش باران در برخی نقاط به مهار آتش کمک کرده اما به دلیل وزش باد حتی در مناطقی که آتش مهار و حتی اطفاء شده است، وجود آتشی کوچک و وزش باد به وقوع آتش‌سوزی وسیع دیگر کمک می‌کند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: در حال حاضر تمامی نیروهای منابع طبیعی، ادارات بحران در شهرستان‌ها، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها، ارتش، بسیج و سپاه و نیروهای مردمی برای کنترل آتش و اطفاء آن در مناطق حضور دارند.

 

مقدم بیان کرد:برای فردا نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده تا تمامی دستگاه‌ها در سطح استان در صورت نیاز به مناطق آتش‌سوزی اعزام شوند و حتی امکانات لجستیکی دستگاه‌ها برای انتقال نیرو به مناطق وقوع آتش آماده و بسیج شده است.

 

وی در پایان ابراز کرد: هماهنگی‌های لازم برای امداد هوایی و اطفاء هوایی حریق نیز انجام شده و امیدواریم هرچه سریعتر آتش‌سوزی‌های جنگل‌های استان مهار و اطفاء شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر