c_300_250_16777215_10_images_-250x1722.jpg

ترکمن سسی-دادگاه کیفری ویژه ریاض 15 نفر را به اتهام جاسوسی و ارائه اسناد و اطلاعات مهم نظامی عربستان را به ایران،محکوم به اعدام کرد.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ابنا،دادگاه کیفری ویژه ریاض حکم اولیه اعدام 15 نفر را به اتهام جاسوسی برای ایران صادر کرد.

 

این پرونده 32 متهم دارد که 30 نفر از آنان عربستانی شیعه هستند، و یک نفر از آنان ایرانی و یک نفر هم تبعه افغانستان است. از این تعداد 15 نفر به اعدام تعزیری، 15 نفر دیگر به حبس های متفاوت محکوم و دو نفر نیز تبرئه شدند.

 

عربستان مدعی است این افراد اسناد و اطلاعات مهم نظامی عربستان را به ایران ارائه داده اند که امنیت ملی و امنیت نیروهای مسلح سعودی را به خطر انداخته است.

 

العربیه مدعی شد:اکثر محکومین در بخش‌های نظامی و دیپلماتیک مشغول به کار بودند و سنگین‌ترین اتهامات محکومین این پرونده عبارت است از تشکیل هسته جاسوسی از طریق همکاری و ارتباط با عوامل اطلاعاتی ایران و جمع‌آوری اطلاعات فوق محرمانه و بسیار حساس در زمینه نظامی برای آنها. اطلاعاتی که امنیت ملی، یکپارچگی کشور و امنیت نیروهای مسلح عربستان را در معرض خطر قرار داده، اسرار دفاعی کشور را افشا می‌کرد.  

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر