c_300_250_16777215_10_images_PC310014.JPG

تركمن سسي - ستار بردی فجوری، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش گلستان گفت:از نظر سوادآموزی در حال حاضر در رتبه دوم کشوری هستيم و یک هزار و ۲۰۰ نفر آموزش دهنده در استان با حضور شرکت‎ها و موسسات به نهضت سوادآموزی استان کمک می‎کنند.


به گزارش خبرنگار تركمن سسي ،ستار بردی فجوری، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش گلستان، در آیین گرامیداشت هفتم دی ماه، سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی گفت: نهضت سوادآموزی  به فرمان حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) در ایران شکل گرفت.
 وی با بیان اینکه در راستای ریشه کنی بی سوادی باید قدم های موثر و تاثیرگذاری برداشته شود، افزود: به تاسی از پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) وظیفه سنگینی در قبال جامعه‎ای که در آن زندگی می‎کنند برعهده داریم و باید به افرادی که نمی‎توانند درخواست خود را در جامعه بیان کنند کمک کرد.
 فجوری اظهارداشت: با توجه به اینکه دین مبین اسلام دین روشنایی است و اگر بخواهیم به افرادی که بی‎سواد هستند کمک کنیم آنها را از تاریکی نجات دادیم و آنها را وارد دنیای نور کردیم.
 وی تصریح کرد: در ۹ ماه گذشته آنچه برای سازمان نهضت سواد آموزی تحت عنوان حجم ابلاغی داشتیم آموزش  ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر بی سواد در دوره‎های سوادآموزی، آموزش تکریم و انتقال بود و توانستیم این حجم را در کمترین زمان پوشش دهیم.
 معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: با کمک مدیران شهرستان، سوادآموزان و مسئولان توانستیم جزو استان‎هایی باشیم که حجم ابلاغی را ۱۰۰ درصد انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه استان گلستان از نظر سوادآموزی در حال حاضر از رتبه دوم کشوری برخوردار است، افزود: یک هزار و ۲۰۰ نفر آموزش دهنده در استان با حضور شرکت‎ها و موسسات به نهضت سوادآموزی استان کمک می‎کنند.
 فجوری یادآور شد: با برگزاری ۲۰۹ کلاس برای ۷۸۰ نفر از عشایر دوره‎های آموزشی سوادآموزی برگزار شد.
وی اظهارداشت: ۴ هزار و ۲۰۰ نفر اولیای بی‎سواد در استان گلستان شناسایی شدند که توانستیم ۲ هزار و ۸۰ نفر را تحت پوشش آموزش و برنامه‎های نهضت قرار دهیم.
معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه اولیا بی‎سواد برای مدرسه های ما یک تهدید محسوب می شوند، افزود: در استان گلستان ۸۰ مدرسه وجود دارد که ۱۰ نفر از اولیای آن بی‎سواد و شش مدرسه بیش از ۳۰ نفر اولیای آن بی سواد هستند.
فجوری ابراز داشت: درصد بی‎سواد بانوان در استان بیشتر است که می‎توان تحت پوشش دوره‎های آموزشی قرار داد./شبستان

c_300_250_16777215_10_images_PC310041.JPG

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر