c_300_250_16777215_10_images_2015_CYMERA_20151231_192237.jpg

ترکمن سسی-امام جمعه موقت بندرترکمن جزئیات مراسم تشییع،تدفین و ترحیم آخوند عابدی کر امام جمعه فقید اهل سنت این شهرستان در غرب استان گلستان را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا،عبدالرحمن کر اظهار داشت: مراسم تشییع و برگزاری نماز بر پیکر امام جمعه فقید شهرستان بندرترکمن ساعت 11 فردا در مصلی عیدگاه این شهرستان برگزار می شود.

وی ابراز کرد: پس از اقامه نماز توسط استاد آی محمد آخوند علومی پیکر امام جمعه فقید بندرترکمن جهت تدفین و خاکسپاری به آرامستان این شهر در محدوده روستای چپاقلی منتقل خواهد شد.

امام جمعه موقت بندرترکمن ادامه داد: از فردا یکشنبه به بمدت 5 روز در کنار خانه مرحوم استاد عابدی کر خیمه عزا برپا خواهد بود.

به گزارش ایرنا آخوند عابدی کر امام جمعه فقید اهل سنت بندرترکمن که طی چند هفته قبل به سبب عارضه قلبی در بیمارستان های بندرترکمن، گرگان و تهران بستری شده بود عصر شنبه 25 دی ماه دعوت حق را لبیک گفت.

آخوند عابدی کُر بیش از سه دهه امامت جمعه اهل سنت بندرترکمن را برعهده داشت و طی این مدت در حوزه علمیه و نیز رادیو گرگان تفسیر قرآن داشت.

آن مرحوم تفسیر قرآن کریم را به رشته تحریر درآورد که تاکنون 7 بار تجدید چاپ و به زبان ترکمنی نیز ترجمه شده است و مردم ترکمنستان و ترکمن های چین، پاکستان، افغانستان، ترکیه و عربستان از آن بهره می کنند.

به گزارش ایرنا اکثریت قریب به اتفاق مردم شهرستان بندرترکمن در کرانه شرقی دریای خزر ترکمن و اهل سنت هستند.

دیدگاه‌ها  

+2 #1 طاهر 1395-10-26 23:00
سلام متاسفانه گزارش از کیفیت بسیار پایین برخوردار است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر