c_300_250_16777215_10_images_61826.jpg

تركمن سسي - نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت آموزش مهارت‌های فردی در کنار آموزش دروس نظری در مدارس، گفت: معلمان تلاش کنند فن بیان و خوب حرف زدن را به دانش‌آموزان بیاموزند.


به گزارش تركمن سسي قره‌جه طیار ظهر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس که در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگیان این شهرستان برگزار شد با اشاره به رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: ایشان یکی از بزرگترین یاران امام راحل و مقام معظم رهبری بودند و رحلت ایشان مصیبت بزرگی برای همه مردم و مسؤولان نظام اسلامی ما خواهد بود.
وی با بیان اینکه معلمان پایه و اساس اصلی و همیشگی سیستم آموزشی در کشور ما هستند، افزود: این معلمان هستند که بار سنگین تعلیم و تربیت فرزندان صالح و متعهد را برای آینده کشور و انقلاب برعهده دارند و در این زمینه با خلوص نیت و فداکاری و بدون هیچ منتی مشغول تلاش و مجاهدت هستند.
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در سیستم آموزشی نوین در دنیا نیروی انسانی متخصص حرف اول را می‌زند، خاطرنشان کرد: البته کار شما معلمان زحمت مضاعفی نیز دارد و آن هم مربوط به تفاوت نسل، سن، روحیه و نیازهای مخاطبان شماست که بر خلاف سایر ادارات که با افراد مشخص و قابل پیش‌بینی سر و کار دارند و شما در مقابل افرادی قرار می‌گیرید که باید با آن‌ها زندگی کنید.
طیار با اشاره به اینکه دانش‌آموزان سکان‌داران و مدیران آینده انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان خواهند بود، اضافه کرد: هرچه ما تلاش کنیم محیط مدرسه با نشاط‌تر و پویاتر بوده و بستر برای بروز استعدادهای دانش‌آموزان فراهم‌تر باشد به طور قطع در آینده جامعه‌ای باسواد‌تر و دارای فهم و درکی بیشتر نسبت به مسائل روز و فضای جامعه و دنیا خواهیم داشت.
وی خلاقیت معلمان را در کنار فراهم ساختن امکانات و لوازم زیرساختی بسیار مهم و اساسی دانست و گفت: برای کامل شدن جدول تدریس به طور کامل و متناسب با نیازهای روز دانش‌آموزان نیازمند استفاده بهینه از امکانات و لوازم، بهره گیری خلاقانه از ساده‌ترین و پیشِ پا افتاده‌ترین زیرساخت‌های فراهم شده و تدریس خلاقانه توسط معلمان هستیم که تکمیل این جدول می‌تواند رشد و پیشرفت پایدار در مدارس را تضمین کند.
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روش تدریس معلم‌محور و حفظ طوطی‌وار دروس در برخی مدارس، تاکید کرد: این نوع تدریس و نگاه آموزشی نقطه ضعف بزرگی است که اگر حتی در یک مدرسه نیز اجرا شود برای کشور و نظام آموزشی ما مضر و آسیب‌زننده خواهد بود.
طیار با تاکید بر اینکه معلمان پیشتازان عرصه یشرفت کشور هستند، ادامه داد: از همه شما می‌خواهم به دانش‌آموزان خود فن بیان و درست صحبت کردن را در کنار دروس علمی و مباحث فرهنگی آموزش دهید و از آموزش مهارت‌های زندگی و فردی به دانش‌آموزان غفلت نکنید زیرا یادگیری دروس نظری و فقدان مهارت‌های لازم برای زندگی یکی از مشکلات عدیده امروز فارغ‌التحصیلان ماست.
دانش‌آموزان هر حرفی را بدون پایه علمی قبول نکنند
وی از همه معلمان حاضر در جلسه خواست تا دانش‌آموزان را پرسشگر و کنشگر تربیت کنند و تصریح کرد: دانش‌آموزان را طوری تربیت کنید که هر حرف و سخنی را بدون استدلال و پایه‌های علمی قبول نکنند و همواره برای پذیرش یک مطلب به میزان علمی بودن و معتبر بودن آن توجه کنند.
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها جایگاه و ارزش معلمان حتی از پزشکان و مهندسان نیز بالاتر است، افزود: اگر به دنبال پیشرفت در حوزه آموزش و پرورش هستیم باید به معلمان و مدیران خود در آموزش و پرورش جایگاه لازم را داده و از آنها حمایت کافی و همه‌جانبه را داشته باشیم.
طیار با اشاره به برخی گلایه‌های به حق و درست معلمان از مسؤولان کشور، خاطرنشان کرد: من به عنوان یکی از نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی ضمن پذیرش این گلایه‌ها و تلاش برای حل و فصل مشکلات جامعه شریف فرهنگیان تقاضا دارم همچون گذشته با صبر و متانت و بدون دخیل کردن این گلایه‌ها در سیستم آموزشی به کار مقدس خود ادامه دهید و فرصت بدهید تا خادمان شما در خانه ملت به راهکارهای مناسبی برای رفع مشکلات شما برسند./خبرگزاري فارس

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر