c_300_250_16777215_10_images_61929.jpg

تركمن سسي - ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان با تاکید بر حفظ اتحاد، همگرایی و انسجام اسلامی، جدائی و انشقاق مذاهب اسلامی را به زیان کشورهای اسلامی دانستند.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني تركمن سسي ،امام جمعه موقت بندر ترکمن، گفت: ضرورت دارد مسلمانان از رفتارهایی که موجب آسیب به وحدت و اخوت اسلامی می شود پرهیز کنند.
«آخوند عبدالرحمن کر» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع قبا بندر ترکمن، اظهار کرد: بر پیروان همه فرق و مذاهب اسلامی لازم است از اعمال جاهلانه، که موجب تفرق صفوف مسلمین است دوری نمایند. به گفته وی؛ اجماع بر مشترکات اسلامی نه تنها موجب نزدیکی بیشتر میان مذاهب اسلامی شده و وحدت آنها را تحکیم می کند؛ بلکه از گروه های متفرق اسلامی نیروی واحد و مستحکمی می سازد که از تعدی به مسلمین جلوگیری خواهد کرد.
مدرس مدرسه علوم دینی اهل سنت قبا بندر ترکمن با بیان اینکه نباید هیچ وقت از رحمت الی مایوس شویم، تصریح کرد: عفو و رحمت واسعه خداوند آنقدر زیاد است که شامل حال همه موجودات عالم می شود.
امام جمعه موقت بندر ترکمن خاطر نشان کرد: قدر نعمت بزرگ دین و شریعت اسلامی را بدانیم و به خوبی به آن پایبند باشیم.

امام جمعه اهل سنت دهستان کرند، گفت: درایت و فرزانگی رهبر معظم انقلاب کشتی ایران اسلامی را به پیش می برد.
«آخوند یارمحمد آمانی زاده» در نماز جمعه این هفته دهستان کرند، اظهار کرد: استکبار جهانی بعد از انقلاب تاکنون با انواع تهدیدها و تحریم ها به فکر براندازی این انقلاب بود؛ ولی با راهنمایی داهیانه معمار کبیر انقلاب و رهبری همه دسیسه های دشمن نقش برآب شده است.
به گفته وی؛ وظیفه داریم قدر این نظام را که خالصانه برای آسایش و رفاه مردم خدمت می کند  بدانیم و برای رشد و اعتلا آن تلاش کنیم.
این عالم اهل سنت گلستانی هدف از خلقت انسان را عبودیت خداوند و رسیدن به مرحله کمال انسان دانست و گفت:  انسان باید با اصلاح و تزکیه نفس عبادت خداوند را به خوبی انجام دهد.

خطیب نماز جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: در حال حاضر نظام سلطه با طرح خاورمیانه جدید درصدد تجزیه کشورهای اسلامی و تقسیم آن به ایالت های کوچک هستند.«آخوند عصام الدین گوگلان» در نماز جمعه این هفته چنارلی، اظهار کرد: دشمن با این هدف به فکر تضعیف جوامع اسلامی و  نمایان نمودن رژیم غاصب صهیونیستی بعنوان قدرت مطلق در خاورمیانه است.
به گفته وی؛ حفظ اتحاد و همگرایی اسلامی رمز پیروزی ملل مسلمان در برابر دشمنان است.
مدرس مدرسه علوم دینی ربانیه چنارلی اصول سیاست صهیونیسم را بر ضد جوامع بشری دانست و گفت: پروتکل‌ های 24 گانه  صهیونیسم در واقع اصول سیاست صهیونیسم و نوع نگرش آنان به جوامع انسانی و دسیسه‌های شیطانی آنها بر ضد جهان بشریت است را نشان می‌دهد.
به گفته وی؛ دنیای امروز شاهد رفتار خصمانه و به دور از انسانیت صهیونیست ها نسبت به مسلمانان است؛ تا جایی که در هر قسمت از دنیا به مسلمانان ظلمی روا داشته می شود، می توان ردپای آنها را به وضوح مشاهده کرد.
آخوند گوگلان با اذعان بر اینکه ظلم و ستم یهودیان صهیونیست نسبت به مسلمانان مظلوم فلسطین یکی از بارزترین جنایات این رژیم غاصب است، گفت: متاسفانه این امر سال ها نقل محافل سیاسی و خبری است و بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره)از همان ابتدای پیروزی انقلاب، برای همبستگی مسلمانان علیه صهیونیسم و به فراموشی سپرده نشدن این امر، جمعه آخر ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز قدس مطرح فرمودند.
وی، افزود: اکنون اقدامات غیر دینی و به دور از انسانیت صهیونیست ها تحولات منطقه را وارد مرحله ای حساس کرده و این مسئله را از یک بحران منطقه ای به بحرانی جهانی و بین المللی مبدل ساخته است.

خطیب نماز جمعه اهل سنت مسجد جامع عرفانی آق قلا، گفت: مسلمانان و حاکمان حکومت های اسلامی متوجه ضرورت وحدت و همدلی برای کسب و حفظ منافع عمومی جامعه اسلامی باشند.
«آخوند ایزدی» در نماز جمعه اهل سنت مسجد جامع عرفانی آق قلا، اظهار کرد: تنها چیزی که می تواند شکوه و عظمت اسلام را مجددا برگرداند حفظ وحدت و یکپارچگی است.
به گفته وی؛ وحدت اسلامی منشاء پیدایش قدرت عظیم اسلامی است که قرآن کریم تاکید فراوانی روی آن دارد.
خطیب اهل سنت مسجد جامع عرفانی آق قلا با بیان اینکه کسی که خودش را شناخت خدا را می شناسد، گفت: در نتیجه این شناخت و اعتقاد راسخ به خالق، یقین در قلب و روح مومن حاصل می شود.
وی، افزود: معرفت اساس نزدیکی و دوستی خداوند است اگر یقین در وجود انسان باشد تقوایش را سبب می شود به تقدیر خداوند راضی می شود و خودش را از معاصی حفظ می کند. به گفته وی؛ انسان اشرف مخلوقات است باید علت خلقت خود و همه کائنات را بداند.
آخوند ایزدی با اشاره به ویژگی های انسانی که به معرفت خدایی دست یافته، ابراز کرد: شرم و حیا از خداوند، محبت خداوند و انس با مردم از جمله این خصوصیات انسان با معرفت است.
وی، ادامه داد: انسان دارای این خصایص همه چیز را خدایی می بیند و خدایی عمل کرده و به فکر صلاح خود و جامعه بشری است.

امام جمعه اهل سنت کلاله، گفت: هدف دین مبین اسلام ایجاد اتحاد، همدلی، برابری و برادری است.
«آخوند دوست محمد میرحسن زاده» در خطبه نماز جمعه شهرستان کلاله، اظهار کرد: توجه به اخوت دینی یکی از تاکتیک های رسیدن به اتحاد اسلامی است؛ زیرا وقتی سخن از برادری به میان می آید حکایت از وجود اختلاف سلایق دارد که باید با برادری و رفتارهای برادرانه آن را مدیریت نمود.
این عالم برجسته اهل سنت کلاله، اتحاد و یکپارچگی را راهکار جامعی برای مسلمانان دانست و گفت:  قرآن کریم همگان را به آن دعوت نموده است.
وی، ادامه داد: قرآن کریم وحدت امت را ضرورتی برای جامعه و یک تکلیفی برای همه به صورت جمعی می داند نه فقط برای افراد به صورت جداگانه.

منبع : TNA-گلستان

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر