c_300_250_16777215_10_images_61930.jpg

تركمن سسي - یوسف قوجق پس از نگارش رمان «آخرین عروس ایل» با کتابی درباره نیروهای تکفیری «داعش» دست به قلم شده است.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني تركمن سسي ،این نویسنده چندی است که با محوریت نیروهای تکفیری داعش و با موضوع تقریب مذاهب دست به قلم است و قصد دارد این کتاب را که مجموعه‌ای از چند داستان است با نام «بهای آدم ماندن» راهی بازار کند.
او گفت: داعش و مسائل مرتبط با گروه‌های تکفیری و تقریب مذاهب از محورهای اصلی این مجموعه هستند که من در نگارش آن سعی کرده‌ام با شخصیت‌هایی که اطلاعات مربوط به آن‌ها را از طریق رسانه‌ها به دست آورده‌ام مثل ایوب فالح ربیعی یا عزرائیل داعشی‌ها، داستان‌هایی به دور از شعارزدگی بنویسم.
در معرفی این چهره عنوان شده است: ایوب آل ربیع یا ایوب فالح حسن ربیعی شُهره به ابوعزرائیل رزمنده و از فرماندهانِ نبردهای بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) در عراق و سوریه است که در مقابل نیروهای موسوم به داعش ایفای نقش می‌کند. او در فرایندِ آزادسازیِ مناطقِ مختلف در استان صلاح‌الدین و در دفاع از حرم زینب کبری (س) ایفای نقش کرده است.
همچنین «آخرین عروس ایل» به قلم یوسف قوجق با موضوع وضعیت زنان ترکمن نوشته شده است. این کتاب که قرار است در انتشارات علمی-فرهنگی راهی بازار شود، وقایع تاریخی ۱۳۳۰ و آن‌چه را بعد از به قدرت رسیدن رضاشاه بر ایل ترکمن اتفاق افتاده، در قالبی داستانی تصویر می‌کند.
به گفته نویسنده، در آن زمان با مداخله روس‌ها و انگلیس‌ها، قبایل مختلف ایرانی در بدترین وضعیت خود به سر می‌بردند و «آخرین عروس ایل» به نوعی بازگوکننده وضعیت زنان در این دوران است.
پیش‌تر قرار بود این کتاب در زمره کتاب‌های «طرح نوجوان امروز» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راهی بازار شود که این‌گونه نشد.
منبع:ایسنا

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر