c_300_250_16777215_10_images_61925.jpg

ترکمن سسی-رایزنی ها برای تشکیل  کاندیداهای ائتلافی دربندرترکمن ازهفته گذشته استارت غیر  رسمی  خورده است.

یک گروه ازفعالین انتخاباتی دربندرترکمن جلسه گذاشتند به این امید که احتمالا بتوانند تا زمان ثبت نام،تعداد داوطلبین گروه خود را به 4 الی 7 نفر برسانند.
شنیده می شود تیم های دیگری نیز دراین راستا جلساتشان را شروع کرده اند.صاحب نظران انتخاباتی درج خبراسامی کاندیداهای گروه های احتمالی را منوط به انجام ثبت نام و تاییدیه کاندیداها عنوان می کنند.با این حال درج زود هنگام اسامی می تواند دست حریف را برای سایر رقبا رونماید.
گفته شده است هرگروه ائتلافی که به لحاظ تعداد نفرات شاخص با بنیه بهتری پا به عرصه رقابت ها بگذارد با استقبال بیشتر مردم برخوردارخواهند بود.
شنیده ها حاکیست درطی نشست های برگزار شده برافزایش حامیان گروه ائتلافی تاکید شده است تا به این ترتیب شمارجلساتی که می توانند برای کاندیداهای ائتلافی خودترتیب دهند به بالاترین حد ممکن رسانده وفضا انتخاباتی را کاملا دراختیاربگیرند.
ازسوی دیگرچنین به نظرمی رسد که برخلاف ادعاهای عنوان شده قبلی،6 عضو شورای دوره فعلی بندرترکمن در دوره انتخابات دوره پنجم کاندیدا خواهند شد.این اعضاء می گویند با توجه به عضویت در شورا به اندازه کافی شناخته شده هستند ونیازی به انجام رایزنی های معمول نخواهند داشت.
همزمان برخی تحلیل گران براین باورند که شناخته شدن اعضای شورای شهر بندرترکمن به هیچ وجه تضمین یک پیروزی دیگر برای آنها را نمی کند خاص آن که سایر داوطلبین دوره پنجم دراندک نشست هایشان با برشمردن مشکلات عمده شهری،اعضای شورا شهر را ناکارآمد معرفی می کنند.
براساس شنیده های موثق یوسف کر که ازچهره های فعال اصلاح طلب منطقه است در پی تشکیل ائتلافی تحت عنوان ائتلاف "انسجام و توسعه " می باشد.وی بنا به درخواست های برخی فعالان صاحب نام، خودش را به عنوان کاندیدای دوره پنجم شورای شهر بندرترکمن معرفی کرده است.
یوسف کر پس از ناکامی  در راهیابی  به شورای شهردوره چهارم،از همان سال ها به رایزنی با فعالین نقاط مختلف شهرپرداخته و اعتقاد دارد که تنها راه پیشرفت در کنار هم  قرارگرفتن چهره های سالم و کاربلد درهمه ابعاد و ظرفیت شورا می باشد.
درخصوص ترکیب 4 نفره یوسف کر درآینده مطالب بیشتری خواهیم شنید.
ازداوطلبین فعال دیگر می توان به عبدالله میرابی کاندیدای دورگذشته شورای شهر بندرترکمن اشاره کرد.میرابی یکی از شناخته شده ترین چهره های اجتماعی بندرترکمن است که جریان انتخاب نشدنش در دور گذشته تعجب تحلیل گران و صاحب نظران را به دنبال داشت.میرابی هم اکنون مشغول چیدمان تیمش به جهت نظم بخشی به نشست های شبانه اش است.
یکی ازفعالان ترکمن که اخیرا با رحمان قزاق نشست داشته است در رابطه با این کاندیدا گفت:ممکن است دراین دورهمه چیز بر وفق مراد یک گروه انتخاباتی خاص باشد اما وضعیت رحمان قزاق با توجه به داشتن رای بسته ازاقوام قزاق قدری متفاوت است.
این فعال در ادامه افزود:رحمان قزاق رای بسته دارد لیکن برای انتخاب شدنش کفایت نمی کند و وی حتما باید بتواند ازترکمن ها رای بگیرد.این مساله  البته درشرایطی امکان پذیراست که  این کاندیدای قوم  قزاق قادر باشد پیش ازپراکنده شدن نیروهای انتخاباتی ترکمن به سوی ائتلاف ها،چیدمان تیمش را مشخص کرده و آن ها را حفظ نماید.
یحیی چوگان عضو دوره سوم شورای شهر بندرترکمن اخیر این متن را به عنوان اعلام کاندیداتوری خود روی شبکه های تلگرامی قرار داده است:بنا به پیشنهاد شهروندان،دوستان و مصلحت بزرگان و توافق صورت گرفته مبنی برحضور اینجانب در پنجمین دوره شورای این شهر،آمادگی  خود را اعلام می دارم.
همچنین کمال یارعلی عضو فعلی  شورای شهر بندرترکمن با ارسال مطلبی به دوستانش از آنها خواسته است تا درمورد کاندیداتوری مجددش نظر خود را اعلام نمایند.
خبرنگار:طاهر جانی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر